Історія 5 клас

2021-2022 навчальний рік!

Контрольна  робота: Відлік часу в історії.  5 клас  30.09.2021   Вчитель Панченко Л.С.

 

1.     Розташуй роки у порядку зростання (від найменшого до найбільшого) :


74 р., 201 р., 2021 р., 1786 р., 34 р., 2004 р., 1230 р., 1000 р.

 

2) Співвіднести роки століттям та тисячоліттям: (Приклад: 1300 р. – ХІІІ ст., ІІ тис.)
     100  р. - … ст., ….тис.

2021  р. -… ст., ….тис.

1402 р. -… ст., ….тис.

8  р. -… ст., ….тис.

 1500  р. -… ст., ….тис.

1901                   -… ст., ….тис.

 

3)Обери дати, що належать до Х  століття:


1100 р, 903 р., 1001 р., 1000 р., 956 р., 900., 1278 р.

 

4) Обери дати, що належать до І століття:

     230 р., 3 р., 40 р., 101 р., 23 р., 100 р.

 

5) Визначте, яке це століття:


          1900 р., 2000 р., 1432 р., 1201 р., 700 р., 908 р., 1333 р., 1607 р.

 

6) Розв’яжіть задачу:

 

 У 988 році Володимир Великий хрестив Русь. Скільки років назад відбулася ця подія?

.

7)  Вибери дати подій, що відбулися у ІІ тисячолітті:

 

          1054 р., 988 р., 1941 р., 945 р., 1125 р., 862 р., 988 р., 1001 р.


     8).  Працюємо з лінією часу

Розмісти на лінії часу події:

Рік свого народження, рік початку навчання у школі, 2021 рік, 23 р., 2011 р.

 

 

 

 

Відлік часу в історії. 

Матеріали до практичної та контрольної робіт

Наша ера бере свій початок від дати народження Ісуса Христа. Отже, зараз 2021 рік від Різдва Христового, 2021 років нашої ери. Час до народження Ісуса Христа – це період до нашої ери . Час від першого року до теперішніх днів називають нашою ерою. Кожні сто років називають століттям, або віком. Тисяча років - це тисячоліття

Як визна­чаються століття за роками. Якщо в чотирицифровому числі після перших двох цифр стоять два нулі, то перші дві цифри відповідають століттю: 1200 рік — 12 століття, 1300 рік — 13 століття. Але якщо замість нулів буде будь-яка інша цифра, то це дата наступного століт­тя. Наприклад, 1201 рік — 13 століття, 1340 рік — 14 століття. Так само визначається століття за датою з трьох цифр: 800 рік — 8 століт­тя, а 801 рік — 9 століття

 

IX ст.

 

X ст.

 

XI ст.

 

XV ст.

 

XX ст.

 

XXI ст

801— 900 pp.

901 — 1000 pp.

1001 — 1100 pp.

1401 — 1500 pp.

1901 — 2000 pp.

2001— 2100 pp.

 

Щоб уявити плин часу, намалюймо пряму лінію. На ній позначатимемо один за одним різні роки. Праворуч розташуємо рік, у якому ми живемо, ліворуч — попередні роки або століття.

Перше століття нашої ери починається в 1-му році й закінчується в 100-му році. Відповідно друге століття починається в 101-му році, а закінчується в 200-му році. Отже, початкові роки століть — це 101, 201, 301 ...1901, а роки з нулями (100, 200, 300, 2000) — це останні роки століть.

Цифри, які ми використовуємо в повсякденному  житті,  називаються арабськими. У минулому європейці запозичили їх у арабів. Проте існують також цифри, які винайшли стародавні римляни. Їх називають римськими. В історичній науці римські цифри використовуються для позначення століть і тисячоліть. Учитель супроводжує пояснення порівняльною таблицею.

  

                          Арабські і римські цифри

           І

                     V

                               Х

І

ІІ

ІІІ

ІV

V

VІ

VІІ

VІІІ

ІХ

Х

ХІ

ХІІ

ХІІІ

ХІV

ХV

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

    Римські цифри складаються з прямих рисок. Ключовими є І, V та Х. Якщо праворуч від V стоїть І (VІ) це цифра (шість). Далі розбирається структура цифр із використанням Х за наведеними зразком


 ПРИКЛАДИ РОЗВ'ЯЗКУ ЗАВДАНЬ

1. Співвіднести роки століттям та тисячоліттям: 

(Приклад: 1262 р. –  ХІІ ст., ІІ тисч.)

             130 р. - ІІ ст., І тисч.
2004 р. - ХХІ ст., ІІІ тисч.
7 р. - І ст., І тисч.

2. Обери дати, що належать до Х століття: (якщо 10 століття починається у 901 році, а закінчується у 1000 році, то виписувати потрібно дати від 901 по 1000 рік, всі що є у цьому проміжку!

3. Вибери дати подій, що відбулися у І тисячолітті: (1 тисячоліття це 1000 років : з 0 року до 1000року , 2 тисячоліття починається у 1001 році і закінчується у 2000; 3 тисячоліття почалося у 2001 році, а закінчиться у 3000 році)



2020-2021 навчальний рік!

Урок №30     Дата: 27.04.2021   (дату і тему записуємо в зошит)

Тема: Наука та освіта. Школи і університети на українських теренах.

ЗАВДАННЯ: 

1. Опрацювати параграф 23 підручника
2. Випишіть у зошит найстаріші навчальні заклади на Україні та роки їх заснування

3. Дізнайтеся хто з вашої родини (близького оточення) навчався в університеті  або іншому вищому навчальному закладі. Запишіть у зошит ім"я цієї людини, назву закладу та факультет, де ця людина навчалася.



Урок № 29     Дата: 20.04.2021    Дату та тему записуємо у зошит

Тема: Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців.
Місто та село.

1. Прочитати параграф 21,22
2. За бажанням переглянути відео урок за посиланням https://youtu.be/A9Axn2vTvBM
3. Пройти тестування по темі Код доступу 3569452
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

ПЕРЕХОДИТЕ НА САЙТ join.naurok.ua  ПИШЕТЕ СВОЄ ПРІЗВИЩЕ ТА ІМ'Я І ВВОДИТЕ КОД , ЩО НАПИСАНИЙ ВИЩЕ
________________________________________________________________________________-

Урок № 28     Дата: 13.04.2021

Візьміть будь ласка подвійний листок із зошита. На першій сторінці підпишіть:

Контрольна робота

із історії

учня  5 класу

Скибинецької філії

П.І.Б.

Відкрийте ваш листок і зверху на другій сторінці запишіть:

Тринадцяте квітня

Контрольна робота

Тема: «Дослідники історії»

 

Завдання розміщені на сайті нижче

Записуєте номер завдання і відповідь. Завдання НЕ ПЕРЕПИСУВАТИ!!!

ЧАС ВИКОНАННЯ: 10.20-11.05 .

Роботи чекаю до 11.15 години. Після 11:15 робіт НЕ ПРИЙМАЮ!

Якщо у вас є проблеми з Інтернетом, відкриттям завдань  повідомте заздалегідь за моїм номером телефону. Без повідомлення про причини не здачі роботи, контрольна вважається не виконаною!

Пам'ятай, що контрольні роботи треба виконувати своєчасно і якісно.

 Тематичне  оцінювання з теми :  «Дослідники історії»  
   1 рівень (0,5бала)
1 «Повість минулих літ» -це…
А)твір про роки князювання Я.Мудрого;
Б) історична і літературна памятка,у якій в історичні події викладено у формі літературних творів ;
В) хроніка життя руських князів.
2. Укажіть ,що означає термін  «літопис»?
А)переказ;
Б)хроніка;
В)оповідання;
3. Укажіть твір,у якому вміщено легенду про заснування Києва:
А) «Літопис Самійла Величка» ;
Б) Повість минулих літ»;
4. Нестор Літописець,на відміну від інших ченців…
А)розташував події у хронологічній послідовності;
Б) вилучив з літопису біблійні легенди;
В)дав назву «Повісті..»
 
 2 рівень(1бал)
 5. Дайте визначення термінів:
 Козацькі літописи – це…
Історичне дослідження  - це…
Історичний факт – це…
Історична особа - це..
6. Знайдіть у ланцюжку зайве: В.Антонович,М. Костомаров, М. Максимович.,Б.Хмельницький;
7. Заповніть пропуски в тексті
Ключові моменти історії українського народу вивчав Володимир …………….(1834—1908). Йому належать твори «Про походження ко­ зацтва», «Про гайдамацтво», «Уманський сотник …………    ………………» та інші праці з історії України. Він фактично першим серед українських іс­ториків почав використовувати термін «………………..   …………». В. Антонович зібрав і видав ………. томів «Архіву Південно-Західної Росії», куди уві­ йшли цінні матеріали з історії Правобережної України XVI—XVIII ст
3рівень(2бали)
  Складіть з поданими висловами речення.
«Колесо історії»;ввійти в історію; влипнути в історію; вписати в історію золотими буквами
4 рівень(3 бали)

Розв΄яжіть історичну задачу. Скільки років минуло від створення «Повісті минулих літ» до сьогодення?
___________________________________________________________________________________
Урок № 27     Дата: 06.04.2021

Записати в зошит дату та тему

Тема: Наукове та мистецьке осмислення минулого України. Художні твори про минуле України

Завдання:
 1. Прочитати параграф 20
2. Дати відповіді (усно) на питання 1-5 зі сторінки 116
3. Повторити параграфи 19, 20 для контрольної роботи, що буде на наступному уроці


______________________________________________________________________

Урок № 26   (за 30.03.2021 року)

Записати в зошит дату та тему

Тема: Практична робота: Дослідження історії рідного краю і своєї родини.
Мета: випробувати себе в ролі дослідників минулого; дослідити й описати історію своєї родини; скласти родинне дерево.

Завдання:
1. Опрацюйте матеріал підручника на сторінці 117-118
2. Намалюйте родинне дерево на листку А4

ФОТО РОДИННОГО ДЕРЕВА СКИНЬТЕ МЕНІ ДО 18:00 31 березня У ЗРУЧНИЙ ДЛЯ ВАС СПОСІБ: АБО ВАЙБЕР АБО ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА linys@ukr.net
ПІСЛЯ 18:00 31.03.2021 року роботи НЕ ПРИЙМАЮТЬСЯ!!!!

БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!

___________________________________________________________________________-


УРОК 17       Дата: 19.01.2021 рік

Тема: Пам'ятки історії як джерело історико-культурної інформації

Завдання 1. Записуємо у робочий зошит дату та тему уроку!

Завдання 2. Відкриваємо підручник на сторінці 52 параграф 9, читаємо  ( Підручник онлайн 5 клас)
 Завдання 3.  З пункту 1 ст.52 виписати у зошит і вивчити поняття "Історична пам'ять)


Завдання 4. Із сторінки 54 виписати у зошит поняття "Меморіал" та "Пам'ятник" та перемалювати схему 


Домашня робота: Опрацювати параграф 9, виконати завдання письмово в зошит. 


2019-2010 навчальний рік

Шановні   п'ятикласники!    

У зв'язку з призупиненням навчального процесу з 12 березня по 24 квітня 2020 року, прошу Вас скористатися дистанційною формою   навчання.

Урок за 17 березня 2020 року 

Тема:  Історичні праці про Україну: руські літописи та козацькі літописи             

Завдання: Опрацювати параграф 20, у зошит виписати всіх авторів та їх праці , наприклад 

Нестор Літописець - Повість времених лет,

Федосій Сафанович - "Хроніка із літописців стародавніх" .......і так далі
_______________________________________________________________________________

Урок за 24 березня 2020 року

Тема:  Історичні праці про Україну: історичні праці 19- початку 20 століття. Художні твори про минуле України

Завдання: Опрацювати параграф 20 пункт 2, у зошит виписати всіх авторів та їх праці , 


_________________________________________________________________________________

Урок за 31 березня 2020 року

Тема: Практична робота: представити презентацію родинного дерева
Завдання: використовуючи матеріал зі ст.117-118 підручника підготувати на листку А4 своє родове дерево

_________________________________________________________________________________
УРОК КОНТРОЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ!!!  ТЕМУ, ЗАВДАННЯ І ВІДПОВІДІ ПИСАТИ У РОБОЧИЙ ЗОШИТ

Урок за 31 березня 2020 року 
Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Дослідники історії"
Повторити параграфи 19-20 та виконати відповідно до них завдання.


 Тематичне  оцінювання з теми :  «Дослідники історії»  
   1 рівень (0,5бала)
1 «Повість минулих літ» -це…
А)твір про роки князювання Я.Мудрого;
Б) історична і літературна памятка,у якій в історичні події викладено у формі літературних творів ;
В) хроніка життя руських князів.
2. Укажіть ,що означає термін  «літопис»?
А)переказ;
Б)хроніка;
В)оповідання;
3. Укажіть твір,у якому вміщено легенду про заснування Києва:
А) «Літопис Самійла Величка» ;
Б) Повість минулих літ»;
4. Нестор Літописець,на відміну від інших ченців…
А)розташував події у хронологічній послідовності;
Б) вилучив з літопису біблійні легенди;
В)дав назву «Повісті..»
 
 2 рівень(1бал)
 5. Дайте визначення термінів:
 Козацькі літописи – це…
Історичне дослідження  - це…
Історичний факт – це…
Історична особа - це..
6. Знайдіть у ланцюжку зайве: В.Антонович,М. Костомаров, М. Максимович.,Б.Хмельницький;
7. Заповніть пропуски в тексті
Ключові моменти історії українського народу вивчав Володимир …………….(1834—1908). Йому належать твори «Про походження ко­ зацтва», «Про гайдамацтво», «Уманський сотник …………    ………………» та інші праці з історії України. Він фактично першим серед українських іс­ториків почав використовувати термін «………………..   …………». В. Антонович зібрав і видав ………. томів «Архіву Південно-Західної Росії», куди уві­ йшли цінні матеріали з історії Правобережної України XVI—XVIII ст
3рівень(2бали)
  Складіть з поданими висловами речення.
«Колесо історії»;ввійти в історію; влипнути в історію; вписати в історію золотими буквами
4 рівень(3 бали)

Розв΄яжіть історичну задачу. Скільки років минуло від створення «Повісті минулих літ» до сьогодення?
______________________________________________________________________________
Урок за 14.04.2020 року

Тема: Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства.(ТЕМУ І ДАТУ ЗАПИСУЄМО У ЗОШИТ)

Завдання:

1. Прочитати параграф 21
2. Виписати у зошит визначення зі сторінки 120: господарство, праця, натуральне господарство, товарне виробництво
3. Розгляньте малюнки на сторінці 122. Складіть розповідь (5-7 речень) про розвиток сільсько­го господарства на українських землях. Якими є основні відмін­ності між минулим і сьогоденням?
________________________________________________________________________________
 Урок за 21 квітня 2020 року

ТЕМА: Місто і село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. (ДАТУ І ТЕМУ ЗАПИСУЄМО У ЗОШИТ)

Завдання: 
1. Прочитати параграф 22 підручника, та дайте письмово відповіді на питання:
2. Коли з'явилися села й міста на території України? 
3. Назвіть відмінності між містом і селом. 
4. Які міста в різні часи розвитку українських земель були най­ більш розвиненими?
5. Складіть розповідь-опис про своє село. (10-12 речень)
_________________________________________________________________________________

Урок за 28.04.2020 року

Тема: Практична робота: підготувати повідомлення (міні-проект) (на вибір УЧНЯ) 1. про одяг людини в минулому; 2.про харчування людей в минулому; 3.про родинні традиції та свята

КОЖЕН УЧЕНЬ ОБИРАЄ ОДНУ ТЕМУ І ПИШЕ ПОВІДОМЛЕННЯ АБО МІНІ-ПРОЕКТ. 
РОБОТИ МОЖНА ПОДАВАТИ У WORD НА ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ LINYS@UKR.NET
У ВОРДІ ВИ МОЖЕТЕ ВСТАВИТИ МАЛЮНОК, КАРТИНКУ ТА ІНШЕ І ОФОРМИТИ ВІДПОВІДНО ДО ПРОГРАМИ ВОРД. АБО Ж НАПИСАТИ ЧИ НАМАЛЮВАТИ У ЗОШИТІ.

_____________________________________________________

Урок за 05.05.2020 року

Тема: Наука та освіта. Школи і університети на українських теренах.

ЗАВДАННЯ: 

1. Опрацювати параграф 23 підручника
2. Випишіть у зошит найстаріші навчальні заклади на Україні

3. Дізнайтеся хто з вашої родини (близького оточення) навчався в університеті  або іншому вищому навчальному закладі. Запишіть у зошит ім"я цієї людини, назву закладу та факультет, де ця людина навчалася.

_______________________________________________________________________________


Урок за 12.05.2020 року

Тема: Зростання ролі розумової праці. Турбота про здоров'я. Медицина.Аптеки. Спорт.Як колись проводили вільний час

Завдання: 

1. Опрацювати параграф 24 підручника
2. Випишіть у зошит що таке дозвілля

3. Запишіть, які свята святкуєте ви зі своєю родиною та у своєму селі.

4. Запишіть у зошит як у давнину турбувалися про здоров'я

___________________________________________________________________________

Урок за 19.05.2020 року

Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Усе має минуле"

І варіант виконують АРУТЮНЯН КАРЕН, КОЛОТІЙ МИКОЛА, МЕДИНСЬКА АНГЕЛІНА, ФРАНЧУК АЛІНА

І рівень

1.Києво – Могилянська академія була утворена в
А 1661 році
Б 1834 році
В 1805 році
Г 1632 році
2. В 1834 році було відкрито університет, який зараз носить ім’я
А  Івана Франка
Б  Василя Каразіна
В  Тараса Шевченка
Г  Лесі Українки
3.Перші сучасні Олімпійські ігри відбулися в
А  1960-ті роки
Б  1896 році
В  1805 році 
Г  1661 році

ІІ рівень

4 - 5.Поясніть поняття: «натуральне господарство», «дозвілля»
6. Якими були основні заняття словян?

ІІІ рівень

7. Доповніть перелік ключових слів, за допомогою яких можна скласти розповідь про життя на селі у минулому: глиняна хата, піч …
8 -9.З якою метою відкривали університети та як проходило навчання в університетах?


ІУ рівень

10 – 12.Складіть розповідь про розвиток медицини на Русі.

ІІ варіант ВИКОНУЮТЬ БОЙКО ЮРІЙ, КУНИЦЯ СЕРГІЙ, ПОПОВ АНАТОЛІЙ

І рівень

1. Львівський університет був заснований у
А 1661 році
Б 1834 році
В 1805 році
Г 1632 році
2. В 1805 році було відкрито університет, який зараз носить ім’я
А  Івана Франка
Б  Василя Каразіна
В  Тараса Шевченка
Г  Лесі Українки
3.Компютеризація розпочалася  в
А  1960-ті роки
Б  1896 році
В  1834 році 
Г  1632 році

ІІ рівень

4 - 5.Поясніть поняття: «ринкове господарство», «епідемія».
6. Які міста виникли на українських землях у ХУІІІ столітті?

ІІІ рівень

7. Доповніть перелік ключових слів, за допомогою яких можна скласти розповідь про життя трипільців: «племена мальованої кераміки», …
8 -9.Чому виникали міста та який вони мали вигляд у минулому?

ІУ рівень

10 – 12.Складіть розповідь про Олімпійські ігри.


__________________________________________________________________________  


Урок за 26.05.2020 року

Тема: Узагальнення до курсу

______________________________________________________________________________

Шановні п'ятикласники!

У зв'язку із продовженням весняних канікул до 10 квітня 2018 року, прошу вас скористатися дистанційним способом вивчення історії.
Завдання за 11.04.2018 року:
продовжити роботу та представити повідомлення з історії родини, підготувати презентацію родового дерева.

Це буде зараховане як тематична!!!

Готові роботи можна скидати на мою електронну адресу.

завдання для опрацювання учнями 5 класу за 07.03.2018 року

1. виконати завдання для підготовки до контрольної роботи
1. Дата прийняття Конституції?
2. Хрещення Русі дата?
3. Початок Визвольної війни під проводом Хмельницького дата?
4. Акт проголошення незалежності України?
5. Революція Гідності дата?
6. Голодомор дата?
7. Визначення: пам'ятка історії, об'єкт культурної спадщини
8. доповнити схему: види об'єктів культурної спадщини - 8 видів (із конспекту)

Немає коментарів:

Дописати коментар