Всесвітня історія 9 клас


                    ШАНОВНІ ДЕВ'ЯТИКЛАСНИКИ!

У ЗВ'ЯЗКУ З ПРИЗУПИНЕННЯМ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ ПРОХОДИТИМЕ ДИСТАНЦІЙНО. ТОЖ ПРОХАННЯ ВИКОНУВАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ ДОБРОСОВІСНО.
дату, тему і завдання записуємо в зошит
УРОК ЗА 17 БЕРЕЗНЯ 2020 РОКУ
ТЕМА: АВСТРО-УГОРЩИНА - ДУАЛІСТИЧНА МОНАРХІЯ. УТВОРЕННЯ НОВИХ НЕЗАЛЕЖНИХ ДЕРЖАВ НА БАЛКАНАХ.

Завдання: опрацювати параграф 22

Відповідно до параграфа випишіть у зошит всі  виділені дати, події та осіб.

Складіть таблицю на ст.185 завдання 15


=============================================

Урок за 24 березня 2020 року
Тема: "Доба Мейдзі" в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії

Завдання: опрацювати параграф 23

1. Учням  прочитати  документ  і  відповісти  на питання.
Текст 1.
«Іноземцям здається, що в разі, якщо вдасться досягти поступок з боку уряду Японії, з японським народом не буде великих клопотів. Він відчуває сильну потребу у розвитку. Порядні люди, особливо  серед  перекладачів,  що  спілкувалися  з  європейцями, нудьгують через відсутність розумового та етичного життя. Нижчий клас теж із заздрістю і здивуванням розглядає наші судна, людей, просить у нас вина, п’є жадібно горілку, хапає кинутий шматок хліба, з дитячою цікавістю вдивляється у дрібниці, ловить на льоту  у  своїх  човнах  якусь  ганчірку,  ховає...  Та  й  вищий  клас, здається, обтяжений відчуженням від світу і своїм сонним, безплідним  життям...  Варто  лише  кинути  заклик —  і  японці  натовпом вирвуться з воріт своєї в’язниці...»
Запитання
1.  Визначте характерні ознаки життя Японії.
2.  Що вважає автор в’язницею для японців?

2. Учням самостійно ознайомитися з відповідним  текстом  підручника  й  заповнити  таблицю  «Реформи  1870 -1880 рр. в Японії».
3. Прочитайте уривок із документа та дайте відповіді на запитання.
КОНСТИТУЦІЯ ЯПОНСЬКОЇ ІМПЕРІЇ (11.02.1889 р.)
Ст. 1. Японська імперія управляється постійною на вічні часи імператорською династією.
Ст. 3. Особа імператора священна і недоторканна.
Ст. 4. Імператор — глава держави, він володіє верховною владою і здійснює її відповідно до постанов цієї конституції.
Ст. 5. Імператор здійснює законодавчу владу у згоді з імперським парламентом. <…>
Ст. 8. Імператор може у випадку нагальної необхідності підтримати громадську безпеку або усунути громадське бідування, у проміжках між сесіями парламенту видавати імператорські укази, що мають чинність закону.
Ці імператорські укази мають бути подані до імперського парламенту у найближчу сесію і, якщо імперський парламент їх не схвалить, мають бути оголошені урядом недійсними на майбутнє.
Ст. 9. Імператор видає або наказує видати укази, необхідні для виконання законів, підтримки громадської безпеки та порядку і сприяння добробутові підданих. Такі укази в жодному випадку не повинні вносити змін до чинних законів.
Ст. 10. Імператор встановлює організацію різних галузей державного управління, призначає й звільняє всіх цивільних і військових посадових осіб і визначає їх платню, якщо у цій конституції або в інших законах не передбачено особливих винятків.
Ст. 11. Імператор є верховним командуючим армією і флотом.
Ст. 12. Імператор встановлює організацію і кількісний склад армії і флоту мирного часу.
Ст. 13. Імператор оголошує війну, встановлює мир і укладає договори. <…>
Ст. 16. Імператор має право амністії, помилування, пом’якшення покарання і відновлення в правах.
Ст. 19. Кожен японський підданий, який відповідає умовам, що вимагаються законами або указами, має доступ до цивільних і військових посад і до будь-якої публічної служби.
Ст. 20. Усі японські піддані зобов’язані служити в армії або флоті відповідно до закону. <…>
Ст. 23. Ніхто із японських підданих не може бути заарештований, ув’язнений, викликаний на допит або покараний інакше, як тільки відповідно до закону. <…>
Ст. 25. Без згоди японського підданого не можна ні ввійти до його житла, ні обшукати це житло, за винятком визначених законом випадків.
Запитання до документа
1.     Назвіть органи законодавчої влади.
2.     Хто володів виконавчою владою?
3.     Назвіть демократичні права жителів Японії.
========================================================
Урок за 31 березня 2020 року
Тема: Сунь Ятсен. Сіньхайська революція.

Завдання: Опрацювати параграф 24

1. Записати в зошит поняття та назви: тайпінське повстання, «Сто днів реформ», повстання іхетуань («Боксерське повстання»), Сіньхайська революція, «три народні принципи», Гоміньдан.

2. На основі прочитаного скласти таблицю «Опіумні» війни 
.

3.. Повстання іхетуанів 1899-1900


1. Чому повстання отримало назву «боксерського»?

2. Мета товариства «Іхетуань»?

3. В кому іхетуанці вбачали загрозу існуванню китайської культури?

4. На кого був спрямований гнів іхетуанців?

5. Як діял під час повстання імператриця Ци Сі?
6.  Яка подія стала приводом для втручання європейських країн у справи Китаю?
7. До яких насліків це призвело?

4.Самостіна робота: складання таблиці «Синхайська революція 1911-1912»
Лідер 
Мета
Місце
Хід
Результат

======================================================================

Урок за 14 квітня 2020 року

Тема: Спроби модернізації Османської імперії

Завдання: 1. опрацювати параграф 25

2. Складіть план розповіді за п.2 параграфу "Молодотурецька революція 1908 року" та п. 5 "Революція 1905-1911 рр. в Ірані (Персії)

3. Випишіть із 25 параграфу  основні дати у зошит

________________________________________________________________________________

УРОК ЗА 21 КВІТНЯ 2020 РОКУ

ТЕМА: УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З РОЗДІЛУ "МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ В ОСТАННІЙ ТРЕТИНІ ХІХ - НА ПОЧАТКУ ХХ СТ. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ."

(РОБИМО ДВА ВАРІАНТИ В ЗОШИТ)
І ВАРІАНТ
Початковий рівень
Виберіть правильний варіант відповіді
1.    В Троїстий союз входили такі країни:
а) Німеччина, Австро-Угорщина, Франція; б) Німеччина, Австро-Угорщина, Росія; в) Німеччина, Австро-Угорщина, Італія; г) Німеччина, Австро-Угорщина, Іспанія;

2.    У якому році було створено дуалістичну державу – Австро-Угорську імперію?
а) 1860 р.: б) 1867 р.; в) 1870р.; г) 1877 р.;

3.    Лідер лібералів Великої Британії у 1868-1902 рр.
а) В. Гладстон; б) Б. Дізраелі; в) Р. Солсбері; г) Артур Джеймс Балфур;
Середній рівень
4.    Установіть відповідність між історичною особистістю та країною в якій він діяв.
1.    Отто фон Бісмарк
А. Австро-Угорщина
2.    Адольф Тьєр
Б. Японія
3.    Франц Йосиф
В. Китай
4.    Муцухіто Мейдзі
Г. Німеччина
Д. Франція

5.    Установіть хронологічну послідовність подій
А. проголошення конституції Японії; Б. Сіньхайська революція; В. Скасування кріпосного права в Росії; Г. утворення Троїстого союзу

6.    Впізнай історичну особу за описом
«26-й президент США. У внутрішній політиці проводив «справедливий курс». Ця політика передбачала: ухвалення антитрестівських законів; заходи з охорони природних ресурсів.»
Достатній рівень

7. Визначте, які з перелічених понять належать до історії Німеччини, а які — до історії Сполучених Штатів Америки.
1 — Митний союз, 2 — штат, 3 — Сенат і Палата представників, 4 — Південнонімецький союз, 5 — Рейхстаг та Бундесрат, 6 — конгрес, 7 — франко-прусська війна, 8 — О. фон Бісмарк, 9 — Вашингтон, 10 — республіка, 11 — Вільгельм І, 12 — президент. Орієнтовна відповідь:
Німеччина
Сполучені Штати Америки

Високий рівень
8.Уяви себе менеджером рекламної агенції, яка отримала замовлення на виготовлення рекламного буклету «Сінхайська революція». Запропонуйте макет буклету.




ІI ВАРІАНТ
Початковий рівень
Виберіть правильний варіант відповіді
1.    Яка подія пов’язана з обранням імператором Хун Сюцюаня
а) рух іхетуанів; б) Сінхайська революція; в) революція Мейдзі; г) рух Тайпінів;

2.    Епоха «Танзимату» пов’язана з правлінням султана…
а) Намик Кемаль: б) Абдул Гамід ІІ; в) Абдул-Меджид; г) Ахмед Реза;

3.    Його реформи ліберального характеру ввійшли в історію як «нова демократія»
а) Вудро Вільсон; б) Теодор Рузвельт; в) Альфред Мехен; г) Вільгельм ІІ;
Середній рівень
4.    Установіть відповідність між подією та країною де це відбулося
1.    Справа Дрейфуса
А. Австро-Угорщина
2.    Епоха Мейдзі
Б. Японія
3.    Рух іхетуанів
В. Китай
4.    Зулюм
Г. Османська імперія
Д. Франція

5.    Установіть хронологічну послідовність подій
А. Закон Шермана; Б. проголошення у Франції Третьої республіки; В. Повстання тайпінів; Г. епоха Танзимату

6.    Впізнай історичну особу за описом
«Його називають «батьком імперії». Він фактично керував державою протягом 20 років.  З його ім’ям пов’язана політика «Культуркампф»»
Достатній рівень

7. Визначте, які з перелічених понять належать до історії Російської імперії, а які — до історії Австро-Угорщини.
1 — імператор, 2 — дуалістична монархія; 3 — Москва, 4 — абсолютна монархія, 5 — «Жовтий диплом», 6 — Євразія, 7 — Франц Йосиф І, 8 — губернія, 9 — австро-італійсько-французька війна. Відповідь
Російська імперія
Австро-Угорщина

Високий рівень
8.Уяви себе менеджером рекламної агенції, яка отримала замовлення на виготовлення рекламного буклету «Доба Мейдзі». Запропонуйте макет буклету.
 _________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________

Урок за 28.04.2020 року

Тема: Міжнародні відносини напр.19-на п. 20 ст.


https://i100rik.com.ua/wp-content/uploads/2014/11/MO_19-202.jpg
  1. Опрацювати пар. 26 підручника. Користуйтеся історичною картою.
  2. Перегляньте відео за посиланням: https://youtu.be/c0fK3gjkXWs.
  3. Перевірте, як Ви засвоїли матеріал, відповідаючи на запитання до парагр.26.
  4. Опорний конспект з теми. Запишіть і Запам’ятайте!
Країни
Основні суперечності
Між Німеччиною та Францією
— Франція прагне реваншу за програш у франко-прусській війні, шукає союзників для спільної боротьби з Німеччиною;
— Німеччина намагається ізолювати Францію, створює Союз трьох імператорів (Росія, Австро-Угорщина, Німеччина)
Між Німеччиною та Росією
— Німеччина не підтримала Росію на Берлінському конгресі 1878 р.;
— Росія відмовилася від нейтралітету на випадок нападу Німеччини на Францію;
— з кінця 1870-х років тривала митна війна між країнами
Між Німеччиною та Англією
— Претензії Німеччини на панування на Близькому, Середньому і Далекому Сході, де Англія мала традиційно сильні позиції; активне проникнення німецького капіталу в Туреччину;
— прагнення Німеччини отримати перевагу на морі шляхом будівництва могутнього флоту
Між Росією та Австро-Угорщиною
— Посилення Австро-Угорщини на Балканському півострові
• Водночас відбувається зближення інтересів Австро-Угорщини та Німеччини, Росії та Франції. Це призводить до формування військово-політичних блоків.
Утворення військово-політичних блоків
Військово-політичні блоки
Троїстий союз
Антанта
Рік утворення
1882 р.
1907 р.
Учасники
Німеччина, Австро-Угорщина, Італія
Франція, Велика Британія, Росія
Зміст угоди
Взаємна підтримка в разі нападу Франції або Росії
Взаємна допомога в разі нападу держав Троїстого союзу
Розпад
У 1915 р. у зв’язку з переходом Італії до Антанти
Після завершення Першої світової війни
• Через прагнення військової переваги над противником блоки розгорнули гонку озброєнь. Так, армія Німеччини до початку XX ст. зросла на 44 %, Франції — на 49 %, Австро-Угорщини — на 107 %; військові витрати Німеччини становили половину державного бюджету.
• Мир у Європі став підтримуватися рівновагою військово-політичних союзів.
• Створення блоків наблизило світову війну.
https://i100rik.com.ua/wp-content/uploads/2014/11/MO_19-203.jpg
Локальні конфлікти кінця XIX — початку XX ст.
Японо-китайська війна
1894-1895 рр. — Японія отримала о. Тайвань та контрибуцію від Китаю, Китай відмовився від протекції над Кореєю.
Англо-бурська війна
1899-1902 рр. — завоювання Британією бурських республік Південної Африки Трансваалю та Оранжевої.
Іспано-американська війна
1898 р. — захоплення США Пуерто-Рико, Філіппін, о. Гуам, окупація Куби.
Марокканські кризи
• 1905-1906 рр. — Перша марокканська криза: Німеччина спробувала перешкодити Франції встановити своє панування в Марокко (Північна Африка). Конфлікт розв’язано на користь Франції завдяки підтримці Англії, Росії та Італії.
• 1911 р. — Друга марокканська криза: чергова невдала спроба Німеччини перешкодити Франції захопити Марокко. Німеччина змушена визнати протекторат Франції над більшою частиною Марокко.
Італо-турецька війна
• 1911 р. — захоплення Італією турецьких володінь у Північній Африці — Триполітанії та Кіренаїки.
Балканські кризи
• 1908-1909 рр. — Боснійська криза: Австро-Угорщина за підтримки Німеччини приєднала раніше окуповані Боснію та Герцеговину. Цей крок викликав різкий опір Сербії та Росії.
• 1912-1913 рр. — Перша балканська війна Балканського союзу (Болгарія, Сербія, Греція, Чорногорія) проти Туреччини з метою остаточної ліквідації турецького панування на півострові.
https://i100rik.com.ua/wp-content/uploads/2014/11/MO_19-2013.jpg

____________________________________________________

Урок за 05.05.2020 року

Тема: Розвиток культури. Розвиток освіти, науки і техніки.


План роботи.
  1. Опрацювати пар. 27    підручника.
  2. Переглянути відео «Золотий час мікробіології» за посиланням https://youtu.be/oEKt3lOaZ24.
  3. Опорний конспект записати в зошит
Розвиток природничих наук
Фізика й астрономія
1789 р. — А. Лавуазье (Франція) сформулював закон збереження маси речовини.
1796 р. — П. Лаплас (Франція) створив теорію походження сонячної системи з первинної туманності.
1820 р. — А. Ампер (Франція) відкрив явище механічної взаємодії електричних струмів та закон цієї взаємодії; його іменем названо одиницю сили електричного струму — ампер.
1831 р. — М. Фарадей (Англія) увів поняття «електромагнітне поле»; продемонстрував, що електрика може спричиняти рух.
1843-1850 рр. — Дж. Джоуль (Англія) експериментально довів закон збереження енергії та отримав теплоту за рахунок механічної роботи.
1846 р. — Й. Галле (Німеччина) відкрив планету Нептун.
Хімія
1803 р. — Дж. Дальтон (Англія) увів поняття «атомна маса» і вперше визначив атомну масу хімічних елементів.
1811 р. — А. Авогадро (Італія) висунув припущення, що в рівних об’ємах газів міститься однакова кількість молекул.
Біологія
Кінець XVIII ст. — Левенгук (Нідерланди) створив мікроскоп.
1809 р. — Ж.-Б. Ламарк (Франція) створив учення про еволюцію, увів термін «біологія».
1812 р. — Ж. Кюв’є (Франція) вперше дослідив і описав викопні рештки зниклих форм життя Землі.
1827 р. — К. Бер (Росія) сформулював основи ембріології.
1839 р. — Т. Шванн (Німеччина) сформулював теорію про клітинну будову рослинних і тваринних організмів та подібність рослинних і тваринних клітин.
1864 р. — Л. Пастер (Франція) поклав початок розвитку медичної мікробіології та вченню про імунітет. Установивши, що бродіння є біологічним процесом, який викликається мікробами, винайшов спосіб пастеризації — консервування продуктів шляхом їх нагрівання не більше 100 °С.

______________________________________________________Урок за 12.05.2020 року

Тема: Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво

1. Опрацювати параграф 28, ст.247-248
2. Виконати завдання 12 на ст.246
_____________________________________________________________________________

Урок за 19.05.2020 року

Тема: Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Емансипація. Практична робота

1. Охарактеризувати в зошит, які зміни відбулися у вигляді міст і сіл та одягу людей на початку 20 ст. (можливо на прикладі однієї країни або декількох)
_____________________________________________________________________________

Урок за 26.05.2020 року

Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання "Розвиток культури і повсякденне життя (кінець 18 - початок 20 ст.)


І. Тести (6 б.)
1. Який континент був відкритий у ХІХ ст..
А. Австралія;  Б. Антарктида;  В. Африка;  Г. Євразія
2. Хто були першими винахідниками двигуна внутрішнього згорання з автоматичним запаленням - дизелем?
А. Н. Отто,Р. Дизель;   Б. Г.Даймлер, К. Бенц;  В. брати Райт;  Г. інженери компанії Клозе-Шульцер
3. У якій країні виник рух суфражисток?
А. Англія;  Б. Франція;  В. Німеччина;   Г. Росія
4. Який суспільний стан (клас) був найбільшим у період  утвердження індустріального суспільства?
А. підприємці;  Б. робітники;  В. селяни;  Г. аристократія
5. Який фізик у 1897 році відкрив першу елементарну частинку – електрон?
А. Дж. Томсон;  Б. А. Беккерель;   В. М.Планк;   Г. Е. Резерфорд
6. Одним із найбільших центрів світової музичної культури була..?
А. Венгерська придворна опера;  Б. Віденська придворна опера;  В. Травіантна придворна опера
ІІ.  Запитання відкритої форми (6 б.)
1.     В якому році і ким було винайдено телефон?   
2.     Хто був творцем теорії відносності?
3.     Назвіть технічні новинки ХІХ ст..
4.     Назвіть найбільше досягнення мікробіології.
5.     Який новий творчий метод поширився в світовій літературі?
6.     Хто є автором теорії еволюції тваринного й рослинного світу? 

________________________________________________________________________________


завдання за 07.03.2018 року

1. опрацювати параграф підр.22
2. дати відповіді на питання до параграфа






ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З ІСТОРІЇ ДЛЯ 9 КЛАСУ ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 

Завдання І. Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Велика Французька революція відбулася у
А ХVІІ ст.
Б на початку ХVІІІст.
В наприкінці ХVІІІст.
Г ХІХст. 

2. Визначте ім’я французького письменника і філософа епохи Просвітництва, який висунув тезу про необхідність поділу державної влади на законодавчу, виконавчу і судову.
А Вольтер
Б Монтеск’є
В Руссо 

Г Дідро
3. Яка подія відбулася 14 липня 1789 року?
А скликання Генеральних штатів у Франції
Б захоплення Бастилії
В ухвалення «Декларації прав людини і громадянина»
Г прийняття Конституції Франції
4. У якому році Наполеон Бонапарт здійснив державний переворот?
А 1798р. 

Б 1799р.
В 1801р. 

Г 1804р.
5. Як називається рух у Великій Британії за надання виборчих прав робітникам і полегшення становища трудящих?
А парламентаризм
Б фритредерство
В опозиціонізм
Г чартизм
6. Визначте подію, яка сталася 14 грудня 1825 року.
А повстання в Парижі проти Карла Х
Б вступ на російський престол Миколи І
В повстання декабристів в Петербурзі
Г битва під Ватерлоо
7. У якій країні були проведені «хлібні закони»?
А Франція
Б Велика Британія
В Росія 

Г Австрія
8. Липнева монархія у Франції встановилася
А 1815р.
Б 1829р. 

В 1830р.
Г 1848р.
Завдання ІІ. Установіть відповідність.

9. Установіть відповідність між датами і подіями.
1 1808р. А «Битва народів» під Лейпцигом
2 1812р. Б вторгнення Наполеона до Італії
3 1813р. В Віденський конгрес
4 1814-1815рр. Г похід Наполеона на Росію
Д встановлення у Франції Першої імперії

10. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.
1 промислова А нічим необмежена влада особи, класу в державі,
революція що спирається на силу
2 диктатура Б глибокі зміни в техніці, зумовлені застосуванням
машин
3 буржуазія В прибічники абсолютної монархії


4 роялісти Г суспільний клас власників певного майна
Д масове звільнення робітників

Завдання ІІІ. Розташуйте події в хронологічній послідовності. 
11. Установіть послідовність подій Великої Французької революції.
А прийняття «Декларації прав людини і громадянина»
Б проголошення Франції республікою
В штурм королівського палацу Тюїльрі
Г термідоріанський переворот
12. Установіть послідовність битв під час наполеонівських воєн.
А битва під Лейпцигом
Б битва біля Трафальгарского мису
В Бородінська битва
Г битва під Аустерліцем 

Немає коментарів:

Дописати коментар