ШАНОВНІ ДЕВ'ЯТИКЛАСНИКИ!
2021-2022 навчальний рік
«ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА»
(підручник
«Основи правознавства» Ремех Т.О., Пометун О.І.)
1.
____________ - це система правил ____________, норм, що існують об’єктивно,
незалежно від волі _______________.(1
бал)
2.
______________- це універсальна політична форма організації суспільства,
яка забезпечує захист і узгодження індивідуальних, групових та
загальносуспільних інтересів за допомогою права на певній ________________.(1 бал)
3.
Ознаки держави: (2 бали)
a.
державний_______________
b.
____________ _____________
c.
механізм___________ ______________
d.
_____________й____________системи
e.
апарат ______________
f.
________________
4.
Назвіть чинники, що сприяли виникненню держави. (2 бали)
5.
Назвіть 3 форми держави:___________, ____________, ______________(1 бал)
6.
Назвіть ознаки права, які вам відомі?
(2 бали)
7.
____________- це офіційний письмовий документ, який містить норми права та
регулює найважливіші суспільні відносини.
(1 бал)
8.
Які види держав відносяться до складних?
(1 бал)
9.
Класифікуйте соціальні норми. (1 бал)
- Право – це міра свободи і рівності.
- Загальнообов’язковість – обов’язковість права для всіх суб’єктів.
- Формальна визначеність – чіткість, однозначність, стислість формальних правових приписів, виражених у законах та інших нормативно-правових актах.
- Нормативність – за допомогою норм право регулює різноманітні суспільні відносини, є знаряддям проведення в життя політики держави, засобом організації ведення його різноманітної управлінської й іншої діяльності.
- Системність – полягає в тому, що право – це не просто сукупність принципів і норм, а їхня система, де всі елементи зв’язані і погоджені.
- Регулятивність – за допомогою норм права регулюються суспільні відносини.
- Гарантованість і державна забезпеченість права – держава в такий спосіб підтримує загальні правила, що визнаються державою правовими. Державна охорона правових норм включає державний легальний примус, різні організаційні, організаційно-технічні, виховні і превентивні (попереджувальні) міри державних органів по дотриманню і виконанню громадянами юридичних норм.
Тема: Злочин. Кримінальний проступок. Кримінальна відповідальність неповнолітніх.
Завдання: опрацювати параграфи 25,26
стаття 12 Кримінального кодексу України
Стадії
вчинення злочину
|
Добровільна відмова від злочину
|
|||
Критерії порівняння
|
Готування до злочину
|
Замах на злочин
|
Завершений злочин
|
|
У
чому полягає?
|
Готування
або замах на злочин
|
|||
Чи
доведено дії до кінця?
|
Не
завершено
|
Не
завершено
|
||
Причини
припинення діяння
|
Злочин
завершено, мету досягнуто
|
|||
Відповідальність
|
Настає,
крім готування до злочину невеликої тяжкості
|
3. Аналіз юридичних
ситуацій
1. Шістнадцятирічний Ярослав
часто дражнив чотирнадцятирічного Петра, мовляв, той не справжній чоловік, якщо
не зможе вкрасти з магазину сигарети. Петра такі «звинувачення» гнітили. Одного
разу він вирішив довести, що зможе це зробити. Для цього Петро попросив своїх
товаришів Олега та Богдана «допомогти» йому. Олег стояв біля магазину на
сторожі, а Петро й Богдан зайшли всередину. Богдан відволікав продавця, а
Петро, скориставшись цим, взяв із полички 25 пачок цигарок. Після цього Петро,
Богдан та Олег пішли до Ярослава і показали йому викрадені речі. Ярослав
порадив ці цигарки продати своєму товаришеві Вадиму, який завжди купував у
нього викрадені речі, що й зробили хлопці.
2. Учні восьмого класу Андрій
та Сергій вирішили «провчити» свого однокласника Миколу за те, що він
розповідає вчителеві все, що про нього говорять учні. Знаючи, що Микола не вміє
плавати, вони взяли автомобільну камеру і запропонували другові Миколи — Василю
запросити його поплавати на озері. Коли Микола з другом відпливли від берега,
Андрій підплив до камери і проколов її. Микола, не вміючи плавати, потонув в
озері.
3. На сімейне свято до
громадянина Л. завітали кілька друзів. Час минав непомітно, декілька з гостей
разом з господарем зайшли до однієї з кімнат, де Л. вирішив похвалитися
колекцією вогнепальної зброї різних часів. Гості зацікавлено роздивлялися
зброю, часом зазираючи у стволи, натискаючи на спускові гачки. Раптом з одного
з мушкетів, який здавався небоєздатним, пролунав постріл, куля влучила в гостя,
що стояв напроти. Незважаючи на надану допомогу, постраждалий помер.
4. Громадянин Ч. повертався з
роботи власною автомашиною. Коли Ч. вийшов з машини, щоб відкрити гараж, до нього
підбіг юнак та впритул зробив чотири постріли з пістолета, від яких Ч. помер на
місці. Кинувши зброю, юнак скочив на мотоцикл, який чекав на нього поруч, і зник. Наступного дня
міліції вдалося затримати вбивцю — громадянина А. Виявилося, що він скоїв
вбивство на замовлення конкурента вбитого — З., за що мав отримати 10 тисяч
доларів. За кермом мотоцикла був товариш вбивці Ш., якого він попросив
допомогти, пообіцявши дати гроші на новий мотоцикл.
4. Знайдіть у пресі повідомлення про резонансні кримінальні злочини та їх покарання;
============================
Тема: Практичне заняття: Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх
Завдання: Опрацювати параграф 28
Урок за 01.04.2020 року
Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Неповнолітні як суб'єкти цивільних, сімейних, трудових,адміністративних та кримінальних правовідносин"
- Виконати контрольну роботу. Бажаю успіху!
- Протиправну, винну дію чи бездіяльність, за яку передбачено адміністративну відповідальність, називають
- До адміністративної відповідальності може бути притягнута особа, яка досягнула віку
- У якому із наведених випадків мало місце адміністративне правопорушення?
- Про який вид шкоди йтиметься у випадку, коли у громадянки Н. пошкодили планшет.
- Що із перерахованого НЕ є ознакою адміністративного правопорушення?
- Який орган має право приймати рішення про винуватість особи та призначення їй кримінального покарання
- Максимальний термін адміністративного арешту може тривати
- Визначте, яке покарання є кримінальним
- Який із видів кримінальних покарань може бути застосованим до неповнолітніх?
- Максимальний термін позбавлення волі для неповнолітніх, що скоїли навмисне вбивство, становить
- Переглянути відео «Моя професія - юрист» за посиланням: https://youtu.be/A61312gmtM4, а також «Юридичні професії» за посиланням; https://youtu.be/GT2vVVUJ5k0.
- Опрацювати пар. 29 підручника.
___________________
Урок за 29.04.2020 року
- Опрацювати пар.30 підручника.
- Скласти схему у зошиті «Правоохоронні органи України», зазначивши мету діяльності кожного з них (письмово).
- Корисні поради. Це цікаво!
_________________________________________________________________________________
Урок за 06.05.2020 року
Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з розділу "Якщо право - це професія"
1. адвокат
2. прокурор
3. суддя
4. нотаріус
|
А) законодавчо уповноважена особа, до
компетенції якої входить вчинення нотаріальних дій
Б) юрист, який спеціалізується на одній із
галузей права
В) головний законний представник
обвинуваченого
Г) особа, що надає юридичну допомогу,
здійснює правовий захист, провадить справу у суді
Д) державна особа, представник судової
влади, який здійснює правосуддя та виносить вирок
|
Немає коментарів:
Дописати коментар