Правознавство

ШАНОВНІ ДЕВ'ЯТИКЛАСНИКИ!

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА БУДУТЬ РОЗМІЩЕНІ НА ЦІЙ СТОРІНЦІ.

2021-2022 навчальний рік

УРОК № 6     Дата: 12.10.2021

Контрольна робота з розділу

«ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА»

(підручник «Основи правознавства» Ремех Т.О., Пометун О.І.)

 

1.     ____________ - це система правил ____________, норм, що існують об’єктивно, незалежно від волі _______________.(1 бал)

 

2.     ______________- це універсальна політична форма організації суспільства, яка забезпечує захист і узгодження індивідуальних, групових та загальносуспільних інтересів за допомогою права на певній ________________.(1 бал)

 

3.     Ознаки держави: (2 бали)

a.     державний_______________

b.     ____________     _____________

c.      механізм___________     ______________

d.     _____________й____________системи

e.      апарат ______________

f.       ________________

 

4.     Назвіть чинники, що сприяли виникненню держави. (2 бали)

 

5.     Назвіть 3 форми держави:___________, ____________, ______________(1 бал)

 

6.     Назвіть ознаки права, які вам відомі? (2 бали)

 

7.     ____________- це офіційний письмовий документ, який містить норми права та регулює найважливіші суспільні відносини. (1 бал)

 

8.     Які види держав відносяться до складних? (1 бал)

 

9.     Класифікуйте соціальні норми. (1 бал)

 

 



Урок № 4   Дата: 28.09.2021
Тема: Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи.

Пройти тестування за посиланням!

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/serednya-ta-starsha-shkola/pravoznavstvo-9-klas/rozdl-1-osnovi-teor-derzhavi-prava/rozdl-1-osnovi-teor-derzhavi-prava-zadach

 Ознаки права:

  1. Право – це міра свободи і рівності.
  2. Загальнообов’язковість – обов’язковість права для всіх суб’єктів.
  3. Формальна визначеність – чіткість, однозначність, стислість формальних правових приписів, виражених у законах та інших нормативно-правових актах.
  4. Нормативність – за допомогою норм право регулює різноманітні суспільні відносини, є знаряддям проведення в життя політики держави, засобом організації ведення його різноманітної управлінської й іншої діяльності.
  5. Системність – полягає в тому, що право – це не просто сукупність принципів і норм, а їхня система, де всі елементи зв’язані і погоджені.
  6. Регулятивність – за допомогою норм права регулюються суспільні відносини.
  7. Гарантованість і державна забезпеченість права – держава в такий спосіб підтримує загальні правила, що визнаються державою правовими. Державна охорона правових норм включає державний легальний примус, різні організаційні, організаційно-технічні, виховні і превентивні (попереджувальні) міри державних органів по дотриманню і виконанню громадянами юридичних норм.


Урок за 18 березня 2020 року

Тема: Злочин. Кримінальний проступок. Кримінальна відповідальність неповнолітніх.

Завдання: опрацювати параграфи 25,26

1. Познайомитися зі ст. 12 ККУ «Класифікація злочинів», скласти схему та поміркувати і визначити, до яких злочинів за ступенем тяжкості відносяться такі діяння?
стаття 12 Кримінального кодексу України
1. Залежно від ступеня тяжкості злочини поділяються на злочини невеликої тяжкості, середньої тяжкості, тяжкі та особливо тяжкі.
2. Злочином невеликої тяжкості є злочин, за який передбачене покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років, або інше, більш м'яке покарання за винятком основного покарання у виді штрафу в розмірі понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
3. Злочином середньої тяжкості є злочин, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше п'яти років.
4. Тяжким злочином є злочин, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше двадцяти п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше десяти років.
5. Особливо тяжким злочином є злочин, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі понад двадцять п'ять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, позбавлення волі на строк понад десять років або довічного позбавлення волі.

6. Ступінь тяжкості злочину, за вчинення якого передбачене одночасно основне покарання у виді штрафу та позбавлення волі, визначається виходячи зі строку покарання у виді позбавлення волі, передбаченого за відповідний злочин.
ü    Водій легкового автомобіля сів за кермо у нетверезому стані, внаслідок чого збив пішохода, який помер.
ü    Громадянин Юрченко викрав із сусідського хліва ягня.
ü    Терористи захопили концертну залу та взяли глядачів у заручники й висунули політичні вимоги до органів державної влади.
ü    Хлопці 15, 16-ті років посварилися, один з них ударив другого, той впав і отримав струс мозку.



2. Опрацювати текст ст.14-16 ККУ та заповнити таблицю. Кримінальний кодекс Ураїни посмилання:   https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14


Стадії вчинення злочину
Добровільна відмова від злочину
Критерії порівняння
Готування до злочину
Замах на злочин
Завершений злочин
У чому полягає?




Готування або замах на злочин
Чи доведено дії до кінця?

Не завершено

Не завершено
Причини припинення діяння


Злочин завершено, мету досягнуто

Відповідальність
Настає, крім готування до злочину невеликої тяжкості



3. Аналіз юридичних ситуацій
1. Шістнадцятирічний Ярослав часто дражнив чотирнадцятирічного Петра, мовляв, той не справжній чоловік, якщо не зможе вкрасти з магазину сигарети. Петра такі «звинувачення» гнітили. Одного разу він вирішив довести, що зможе це зробити. Для цього Петро попросив своїх товаришів Олега та Богдана «допомогти» йому. Олег стояв біля магазину на сторожі, а Петро й Богдан зайшли всередину. Богдан відволікав продавця, а Петро, скориставшись цим, взяв із полички 25 пачок цигарок. Після цього Петро, Богдан та Олег пішли до Ярослава і показали йому викрадені речі. Ярослав порадив ці цигарки продати своєму товаришеві Вадиму, який завжди купував у нього викрадені речі, що й зробили хлопці.
2. Учні восьмого класу Андрій та Сергій вирішили «провчити» свого однокласника Миколу за те, що він розповідає вчителеві все, що про нього говорять учні. Знаючи, що Микола не вміє плавати, вони взяли автомобільну камеру і запропонували другові Миколи — Василю запросити його поплавати на озері. Коли Микола з другом відпливли від берега, Андрій підплив до камери і проколов її. Микола, не вміючи плавати, потонув в озері.
3. На сімейне свято до громадянина Л. завітали кілька друзів. Час минав непомітно, декілька з гостей разом з господарем зайшли до однієї з кімнат, де Л. вирішив похвалитися колекцією вогнепальної зброї різних часів. Гості зацікавлено роздивлялися зброю, часом зазираючи у стволи, натискаючи на спускові гачки. Раптом з одного з мушкетів, який здавався небоєздатним, пролунав постріл, куля влучила в гостя, що стояв напроти. Незважаючи на надану допомогу, постраждалий помер.
4. Громадянин Ч. повертався з роботи власною автомашиною. Коли Ч. вийшов з машини, щоб відкрити гараж, до нього підбіг юнак та впритул зробив чотири постріли з пістолета, від яких Ч. помер на місці. Кинувши зброю, юнак скочив на мотоцикл, який чекав на нього поруч, і зник. Наступного дня міліції вдалося затримати вбивцю — громадянина А. Виявилося, що він скоїв вбивство на замовлення конкурента вбитого — З., за що мав отримати 10 тисяч доларів. За кермом мотоцикла був товариш вбивці Ш., якого він попросив допомогти, пообіцявши дати гроші на новий мотоцикл.

4. Знайдіть у пресі повідомлення про резонансні кримінальні злочини та їх покарання; 

============================

Урок за 25 березня 2020 року

Тема: Практичне заняття: Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх

Завдання: Опрацювати параграф 28

1. Розв'яжіть письмово  правові ситуації зі сторінки 183 , Похизувався, Порибалили, Пожартували
2. На сторінці 186 заповніть таблицю "Види покарань"
3. На сторінці 187 розв'яжіть правові ситуації письмово в зошит:Малолітній крадій, Звільнення від покарання.
=======================================================================

Урок за 01.04.2020 року

Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Неповнолітні як суб'єкти цивільних, сімейних, трудових,адміністративних та кримінальних правовідносин"

  1. Виконати контрольну роботу. Бажаю успіху!

Тести.
  1. Протиправну, винну дію чи бездіяльність, за яку передбачено адміністративну відповідальність, називають
А. Злочин      Б. Хуліганство      В. Проступок     Г. Шкода
  1. До адміністративної відповідальності може бути притягнута особа, яка досягнула віку
А. 14 років      Б. 15 років       В. 16 років        Г. 18 років
  1. У якому із наведених випадків мало місце адміністративне правопорушення?
А. Працівник заводу запізнився на роботу на 15 хвилин.
Б. Подружня пара посварилася в магазині.
В. На автобусній зупинці громадянин голосно розмовляв по телефону.
Г. На автобусній зупинці компанія голосно розмовляла та розпивала слабоалкогольні напої.
  1. Про який вид шкоди йтиметься у випадку, коли у громадянки Н. пошкодили планшет.
А. Матеріальну     Б. Фізичну     В. Моральну    Г. Іншу
  1. Що із перерахованого НЕ є ознакою адміністративного правопорушення?
А. Вина        Б. Шкідливість      В. Протиправність          Г. Покарання
  1. Який орган має право приймати рішення про винуватість особи та призначення їй кримінального покарання
А. Фіскальна служба       Б. Суд       В. Виконавчий комітет селищної ради
Г. Усі перераховані органи
  1. Максимальний термін адміністративного арешту може тривати
А. 10 діб      Б. 15 діб      В. 20 діб        Г. 25 діб
  1. Визначте, яке покарання є кримінальним
А. Позбавлення водійських прав          Б. Позбавлення ліцензії на полювання
В. Конфіскація майна                             Г. Попередження
  1. Який із видів кримінальних покарань може бути застосованим до неповнолітніх?
А. Конфіскація майна                  Б. Обмеження волі       
В. Громадські роботи                  Г. Довічне позбавлення волі
  1. Максимальний термін позбавлення волі для неповнолітніх, що скоїли навмисне вбивство, становить
А. 10 років          Б. 15 років            В. 18 років           Г. 20 років
11. Відповідно до чинного Кримінального кодексу України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину:
А. доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду 
Б. доки вона не визнає свою вину у вчиненні злочину
 В. доки її вину не буде доведено слідством

 Г. жодна з наведених вище відповідей не є правильною

_________________________________________________________________________________

УРОК ЗА 15.04 - 22.04.2020 року
Тема. Професія  «юрист». Юристи в нашому житті

Вивчаємо новий розділ «Якщо право – це професія»

  1. Переглянути відео «Моя професія  - юрист» за посиланням: https://youtu.be/A61312gmtM4, а також «Юридичні професії» за посиланням; https://youtu.be/GT2vVVUJ5k0
  2. Опрацювати пар. 29 підручника.

___________________

Урок за 29.04.2020 року



Урок №31. Поліцейські.
  1. Опрацювати пар.30   підручника.
  2. Скласти схему у зошиті «Правоохоронні органи України», зазначивши мету діяльності кожного з них (письмово).
  3. Корисні поради. Це цікаво!

1 серія. Що робити, якщо до Вашої оселі прийшов поліцейський? Чи відчиняти йому двері? Чи відповідати на його запитання? Взагалі — як діяти у подібній ситуації?
 Відео за посиланням: https://youtu.be/Z42QlCYLN9Y
2 серія. Як поводити себе, коли поліція просить Вас пред'явити документи або наполягає на особистому огляді або хоче Вас опитати.
Відео за посиланням: https://youtu.be/CnwzTP6ehDY.
4 серія. Що  таке адміністративне правопорушення, чи легко його вчинити і що робити, якщо з Вами така халепа сталася.
Відео за посиланням: https://youtu.be/Brmr2azQtzI.

_________________________________________________________________________________

Урок за 06.05.2020 року

ТЕМА: Практичне заняття. Зустріч з юристами.
  1. Корисні поради. Переглянути відео за посиланням: https://youtu.be/JjFKAXsrT2A.
 Коли поліцейські мають право перевіряти ваші документи, як повинні проводити обшук, що робити, коли вас затримали.
____________________________________________________________
Урок за 13.05.2020 року

Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з розділу "Якщо право - це професія"


Початковий рівень
1. Забезпечення громадського порядку, попередження, розкриття і розслідування правопорушень, злочинів, виправлення та перевиховування засуджених, забезпечення пожежної безпеки та безпеки дорожнього руху є завданням:
а) правоохоронні органи
б) СБУ
в) органи внутрішніх справ
г) прокуратури
2.Працівники поліції як представники влади зобов’язані діяти за принципом:
 а) можна все, що не заборонено законом
 б) можна тільки те, що дозволено законом
 в) для досягнення мети – усі засоби добрі
 г) можна все, але в присутності захисника
3. Адвокатура – це
А) об’єднання адвокатів, що забезпечує захист прав та інтересів фізичних та юридичних осіб, надає юридичну допомогу
Б) об’єднання нотаріусів, що забезпечує захист прав та інтересів фізичних та юридичних осіб, надає юридичну допомогу
В) об’єднання суддів, що забезпечує захист прав та інтересів фізичних та юридичних осіб, надає юридичну допомогу
Г) об’єднання юрисконсультантів, що забезпечує захист прав та інтересів фізичних та юридичних осіб, надає юридичну допомогу
Середній рівень
4. Яке твердження є правильним?
1)Суд карає злочинців, використовуючи заходи кримінального впливу.
2) Суд, використовуючи заходи кримінального впливу, не лише карає злочинців.
А) обидва правильні б) перше правильне в) друге правильне г) обидва неправильні
Достатній рівень
5. Установіть відповідність між поняттями та визначеннями
1. адвокат         
2. прокурор
3. суддя
4. нотаріус

А) законодавчо уповноважена особа, до компетенції якої входить вчинення нотаріальних дій
Б) юрист, який спеціалізується на одній із галузей права
В) головний законний представник обвинуваченого
Г) особа, що надає юридичну допомогу, здійснює правовий захист, провадить справу у суді
Д) державна особа, представник судової влади, який здійснює правосуддя та виносить вирок
6. До кого звернутися за допомогою: слідчий, юрисконсульт, адвокат, суддя.
1.Батьки Юрія вирішили купити авто і подарувати сину.
2. Мар’яна була звільнена з роботи і вважає, що це незаконно.
Високий рівень
7. Напишіть розгорнуту відповідь на запитання: Якби я був нотаріусом…
_________________________________________________________________________________
Урок за 20.05-27.05.2020 року

Тема: ПОВТОРЕННЯ

_____________________________________________________

завдання для виконання за 07.03.2018 року

1. Опрацювати параграф підручника 22-23
2. Практичне застосування програмового матеріалу
Робота «юридичних консультацій»
І група.
Завдання І групі.
Хто з перерахованих осіб має право на зменшення робочого часу:
а)16-літній токар
б) 33-літній лікар терапевт
в) 18- літній С/ навчався заочно в технікумі
г) 17-літня секретарка, вагітна
ІІ група.
Завдання ІІ групі.
Задача. Після закінчення курсів водіїв у автошколі й отримання прав водія категорії (В) легкові автомобілі (Максим 17 років) вирішив влаштуватися водієм на швидку допомогу, надавши дозвіл батьків, довідку про стан здоров'я, права, паспорт. Яке рішення прийме головний лікар швидкої допомоги?
ІІІ група.
Завдання ІІІ групі.
«Двоє друзів-однокласників  Павло й Петро, яким щойно виповнилось по 14 років, вирішили влаштуватись на роботу сортувальниками листів. Начальник поштового відділення Надія Семенівна погодилась взяти хлопців на роботу й запропонувала їм працювати 24 години на тиждень з оплатою праці за фактично відпрацьований час. Павло і Петро, бажаючи заробити більше грошей, вказали у своїх заявах, що хочуть працювати весь вільний від уроків час, навіть уночі.
(Проаналізуйте ситуацію і дайте відповідь на запитання і чи потрібен дозвіл на працевлаштування Павлові й Петру? Скільки годин (максимально) на тиждень можуть працювати друзі. Як має оплачуватись праця Павла і Петра?)
(Керівники творчих груп, або їх члени звітують про результати розгляду справ.)
3. Творча робота.
Розв'язання проблемної ситуації
Вчитель:  Уявіть себе підприємцем: як вам вигідніше - брати працівників на роботу офіційно чи без укладення трудового договору? Чому?
(Учні аргументують свої думки.)








Тестові завдання з правознавства для 9 класу по темі " Ти і цивільно - правові відносини"

ТЕСТИ З ЦИВІЛЬНОГО ПРАВА
1. Правоздатність фізичної особи — це:
а) здатність мати цивільні права та обов'язки; б) здатність нести цивільну відповідальність;
в) здатність реалізовувати цивільні права та обов'язки;
2. Правоздатність фізичної особи виникає:
а) з моменту народження; б) з моменту отримання паспорту; в) з моменту досягнення 18 років; .
3. Дієздатність фізичної особи — це:
а); здатність своїми діями набувати цивільних прав та обов'язків; б) здатність нести адміністративну відповідальність; в) здатність мати цивільні права та обов'язки
4. Дієздатність у повному обсязі виникає з:
а) 18 років; б) 15 років; в) 16 років;
5. За рішенням якого органу особа обмежується в дієздатності?
а) суду; б) місцевої адміністрації; в) опіки та піклування
6. Яка з перелічених форм власності не передбачена законодавством України?
а) державна; б) ретроспективна; в) комунальна;
7Правоздатність у повному обсязі виникає з:
а) з народження; б) 18 років; в) 14 років ; 
8. До особистих немайнових прав у цивільному праві належать:
а) право на отримання освіти; б) право авторства на твори літератури; в) право на спадкування.
9. Неповна цивільна дієздатність — це:
а) дієздатність неповнолітніх від 14 до 18 років; б) дієздатність малолітніх до 14 років; в) дієздатність іноземних громадян;
10. Основним актом цивільного законодавства є:
а) Конституція України; б) Цивільний кодекс; в) Господарський кодекс;
11. Фізична особа — це:
а) людина; б) організація; в) посадова особа державного органу.
12. Дрібні побутові угоди неповнолітні мають право укладати ...
а) з 8 років; б) Законодавством не регламентується в) з 10 років;
13. Наведіть приклади (2 приклади) форм власності в Україні та внесіть їх у таблицю:
Вид форм власності
Приклади
Державна

Приватна

Комунальна



  1. Які з перелічених ситуацій регулюються цивільним правом?

А) повернення боргу;
Б) повернення придбаної речі продавцеві;
В) судовий позов проти автора статті, в якій принижується честь і гідність позивача;
Г) поділ майна;
Ґ) передплата на журнал;
Д) купівля квартири.
Е) безквитковий проїзд;
Є) позбавлення прав на полювання;
Ж) запізнення в школу;
3) звільнення з роботи;

ВІДПОВІДІ ПРОХАННЯ ПЕРЕСЛАТИ МЕНІ НА ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ ЗАЗНАЧЕНУ НА ГОЛОВНІЙ СТОРІНЦІ. 
З ПОВАГОЮ Л.С.


Тема 2.
Ти – людина, отже маєш права.

Самостійна робота №2
1 варіант
Завдання 1-3 передбачає вибір однієї правильної відповіді
1.Укажіть, які права можна віднести до економічних:
А) кожна людина має право на громадянство;
Б) кожна людина має право на участь в управлінні своєю країною;
В) кожна людина має право на визнання перед законом;
Г) кожна людина має право на працю.
  1. Визначте зайве в переліку видів прав людини:
А) політичні ;
Б) моральні;
В) особисті;
Г) культурні.
3.Продовжить речення: «Особи, які не мають громадянства жодної країни, це:
А) біженці;
Б) іноземці;
В) апатриди;
Г) біпатриди.
  1. Завдання 4 передбачає вибір кількох правильних відповідей (варіант відповіді за сполученням цифр — 2 бали;
Визначте, до яких державних органів може звернутись громадянин при порушенні його прав:
1) місцевий суд;
2) прокуратура;
3) Європейський суд з прав людини;
4) Уповноважений Верховної Ради із прав людини;
5) органи місцевої влади;
6) Комітет із прав людини ООН;
А) 1,2,4,5;
Б) 1,3,4,6;
В) 2,3,5,6;
Г) 1,3,4,5.
Завдання 5 передбачає встановлення відповідності або послідовності – 3бали;
Установіть відповідність між рівнем акредитації та освітнім навчальним закладом:
  1. 1-й рівень
2.2-й рівень
3.3-й рівень
  1. 4-й рівень

А) коледж харчової промисловості;
Б) Комерційний технікум м. Харкова;
В) Чернігівський державний інститут економіки і управління;
Г) Ізюмська гімназія №2
Д) Національний педагогічний університет імені Драгоманова
Завдання 6 – передбачає повну, розгорнуту відповідь – 4 бали
Що означає поняття «громадянство»? Як набути громадянства України?
Самостійна робота №2
2 варіант
Завдання 1-3 передбачає вибір однієї правильної відповіді
1.Укажіть, які права можна віднести до політичних:
А) кожна людина має право володіти майном;
Б) кожна людина має право на свободу переконань;
В) кожна людина має право на свободу мирних зборів і об’єднань;
Г) кожна людина має право на відпочинок.
  1. Визначте, яка освіта згідно Конституції України є загальнообов’язковою:
А) вища;
Б) професійно-технічна;
В) базова середня освіта;
Г) повна загальна середня освіта.
3.Продовжить речення: «особи, які мають громадянство двох і більше держав, це:
А) патріоти;
Б) біпатриди;;
В) апатриди;
Г) іммігранти
  1. Завдання 4 передбачає вибір кількох правильних відповідей (варіант відповіді за сполученням цифр — 2 бали;
Визначте умови прийняття до громадянства України:
1) народження від осіб без громадянства на території України;
2) народження від іноземців, які проживають в Україні на законних підставах;
3) визнання і дотримання Конституції та законів України;
4) припинення іноземного громадянства;
5) володіння державною мовою;
6) наявність законних джерел існування;
А) 1,2,4,5;
Б) 3,4, 5,6;
В) 2,3,5,6;
Г) 1,3,4,5.
Завдання 5 передбачає встановлення відповідності або послідовності – 3бали;
Установіть відповідність між загальноосвітнім навчальним закладом та його профілем
  1. Навчальний заклад 3-го ступеня з профільним навчанням та допрофесійною підготовкою
  2. Навчальний заклад 2-го-3-го ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів відповідно до профілю
  3. навчальний заклад 2-го- 3-го ступенів філологічно — філософського профілю
  4. Навчальний заклад 1-го- 3-го ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів

А) гімназія;
Б) ліцей;
В) колегіум;
Г) спеціалізована школа
Д) коледж
Завдання 6 – передбачає повну, розгорнуту відповідь – 4 бали
Що означає поняття «альтернативна служба»? Як воно пов’язано з захистом прав людини?



Тема 4.
Закони в житті твоєї сім’ї
Самостійна робота №4
1 варіант
Завдання 1-3 передбачає вибір однієї правильної відповіді
  1. Укажіть, з якого моменту настає шлюбна правоздатність:
А) з моменту укладання шлюбу;
Б) з отриманням паспорту;
В) з народження;
Г)одночасно зі шлюбною дієздатністю.
  1. Визначте зайве в переліку умов, необхідних для укладання шлюбу:
А) взаємна згода чоловіка і жінки;
Б дозвіл батьків;
В) досягнення шлюбного віку;
Г) відсутність перешкод для укладання шлюбу.
  1. Укажіть , в якому з зазначених прикладів шлюб укладено з порушенням вимог закону:
А) Шлюб зареєстровано між жінкою 18 років і чоловіком 50 років;
Б) шлюб зареєстровано без урочистої церемонії;
В) шлюб за рішенням суду зареєстровано між дівчиною17 років і чоловіком 32 років;
Г) шлюб зареєстровано між двоюрідними братом і сестрою.
  1. Завдання 4 передбачає вибір кількох правильних відповідей (варіант відповіді за сполученням цифр — 2 бали;
Укажіть, яке майно у випадку розірвання шлюбу буде вважатись сумісно нажитим і ділитиметься порівну:
1)приватний будинок, побудований під час шлюбу;
2) норкова шуба дружини, подарована чоловіком на річницю весілля;
3) дорога скрипка дружини, на якій вона грає у філармонії, де вона працює;
4) меблі;
5) гроші;
6) машина, куплена у кредит, по якому розраховувався чоловік.
А) 1,2,3,6;
Б) 1,3,4,5;
В) 2,3,5,6;
Г) 1,4,5,6.


Завдання 5 передбачає встановлення відповідності або послідовності – 3бали;
Установіть послідовність етапів укладання шлюбу в Україні:
  1. Урочиста реєстрація
  2. Прийняття взаємного рішення про одруження
  3. Подання заяви про реєстрацію шлюбу
4.Заручини
Завдання 6 – передбачає повну, розгорнуту відповідь – 4 бали
Складіть зразок заяви на укладання шлюбу.

Тема 4.Закони в житті твоєї сім’ї

Самостійна робота №4
2 варіант
Завдання 1-3 передбачає вибір однієї правильної відповіді
  1. Укажіть, що є крайнім засобом сімейно-правового характеру, який застосовується за рішенням суду до батьків, що не забезпечують належне виховання дітей:
А) штраф;
Б) попередження;
В) позбавлення батьківських прав;
Г) призначення аліментів на дитину.
  1. Укажіть, що належить до обов’язків подружжя:
А) любити одне одного;
Б) обвінчатися у церкві;
В) усі сімейні проблеми вирішувати разом;
Г) матеріально підтримувати одне одного.
  1. Укажіть, в якому з зазначених прикладів шлюб укладено у повній відповідності до закону:
А) шлюб зареєстровано між інвалідами по зору;
Б) шлюб зареєстровано з недієздатним;
В) шлюб зареєстровано з особою, яка уже перебувала у шлюбі і офіційно не оформила розлучення;
Г) шлюб зареєстровано між рідною тіткою і племінником.
  1. Завдання 4 передбачає вибір кількох правильних відповідей (варіант відповіді за сполученням цифр — 2 бали;
Укажіть, яке майно у випадку розірвання шлюбу буде вважатись особистою власністю одного з подружжя і не буде розділене:
1)дача, яку побудував чоловік під час шлюбу самостійно , на власні кошти;
2) машина, яку до шлюбу дружині подарували батьки;
3) дорогі інструменти для роботи з ювелірними виробами чоловіка, який працював ювеліром;
4)особисті речі ;
5) гроші;
6) срібний кубок – нагорода чоловіка за перемогу в професійному конкурсі.
А) 1,2,3,6;
Б) 1,3,4,5;
В) 1,3,4,6;
Г) 2,4,5,6.


Завдання 5 передбачає встановлення відповідності або послідовності – 3бали;
Установіть відповідність способу припинення шлюбу і правовим механізмом, передбаченим Сімейним кодексом:
  1. Припинення шлюбу;
  2. Шлюб розривається в ДОРАЦС;
  3. Шлюб розривається на підставі рішення суду.
А) внаслідок розірвання шлюбу за спільною заявою подружжя;
Б) за позовом одного із подружжя протягом вагітності дружини, якщо батьківство зачатої дитини визнано іншою особою;
В) якщо фактично припинилися сімейні стосунки;
Г) шлюб розривається за заявою одного із подружжя, якщо другий засуджений за вчинення злочину до позбавлення волі на строк не менше 3 років.
Завдання 6 – передбачає повну, розгорнуту відповідь – 4 бали
Складіть зразок заяви на укладання шлюбу.

Немає коментарів:

Дописати коментар