2021-2022 навчальний рік!
Урок № 25 Дата: 4 квітня 2022 року (ТЕМУ ЗАПИСУЄМО В ЗОШИТ)
Тема: Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) в період піднесення (друга третина - половина 13 століття) Практична робота
Завдання: Прочитати параграф 17
Записати у хронологічну таблицю основні дати.Основні дати: 1205 р.- загибель Романа Мстиславича; 1223 р.- битва на р. Калці; 1238 р.- розгром хрестоносців під Дорогочином, утвердження влади Данила Романовича в Галичі; 1245 р.- поїздка Данила Галицького до Золотої Орди; 1253 р.- коронація Данила Галицького; 1264 р.- смерть короля Данила.Історичний диктант (ЗАПИСАТИ В ЗОШИТ І ДАТИ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ)
1. Войовничі племена, які прийшли з азійських степів на українські землі в XIII ст.,— це ...2. Правителі монголо-татарських племен мали титул ...3. Могутній правитель монголо-татар, перший великий хан це ...4. Перша зустріч русичів із монголо-татарами відбулася ... 5. Онук Чинґісхана, який розорив багато руських міст,— це ... 6. Держава, яка виникла внаслідок завойовницьких поході хана Батия,— це ... 7.Обороною Києва керував ...8. Збирачі данини на українських землях — це ... 9. Документ на право управління підвладними землями, який видавали татари руським князям, — це. 10.Волинь та Галичину об'єднав в одне князівство князь: А)Ярослав Осмомисл; в) Данило Галицький Б) Роман Мстиславович г) Володимир Ярославович 11.В якому році було об'єднане Галицько-Волинське князівство? А) 1238р. Б)1199р. В)1170р. Г)1264р. 12.Коли відбулося остаточне утвердження Данила Романовича в Галичі? А) 1214р. Б) 1218р. В) 1238р.
Практична робота: підготувати та представити історичний портрет короля Данила Романовича відповідно до питань нижче.(робота в зошиті, вдома)
Пам’ятка для характеристики історичного діяча (роздатковий матеріал) 1. Встановіть, коли та в якій країні правив історичний діяч. Укажіть історичні умови, на тлі яких він розгортав свою діяльність. 2. Опишіть його зовнішність, характер. Що, на вашу думку, вплинуло на формування його особистості? Які його вчинки варто наслідувати, а які ви не схвалюєте? 3. Інтереси якої суспільної верстви він виражав? 4. Назвіть основні наслідки його діяльності. 5. Дайте оцінку його діяльності. Як ви ставитеся до засобів, якими він прагнув досягти мети? Якщо є час можна розказати одну з легенд про князя Данила. Коли ще в Галичі жив король Данило, він мав такого майстра, що робив йому гроші. Той майстер у золоті купався, але волі не мав. Король Данило сам відкривав ту касу, де працював майстер, замикав Його і випускав власноручно, коли треба було майстрові кудись вийти. Він лише один знав про все багатство короля, той майстер. І так розжився, що не розумів, як так голодним бути. Та й одного разу каже королеві: — Золото — цар. А Данило поправляє його: —Ні, чоловіче, хліб усьому голова. —Ні, золото і срібло! Так вони сперечалися, що король обернувся та й пішов геть із майстерні. А другого дня бачить король Данило золотий напис на стіні: «Хліб — болото, а всьому голова — срібло й золото». Данило нічого не сказав. Але другого дня зранку привів майстра, замкнув його; а тут вістові прилітають — ворог іде! Данило зібрав дружину, вирушив у похід. Поїхав, а про майстра забув, що замкнений. А король видав такий закон, що ніхто не сміє до каси підходити, інакше смерть. Минуло кілька місяців. Данило з військом повертається додому, чекає від майстра-золотаря дарунок за перемогу, а того нема. І тут згадав. Зіскакує з коня, біжить до каси, відмикає, а на купі золота лише кістяк із майстра, а на стіні золотом написано: «Срібло-золо-то — то болото, а хліб — цар». Отак життя навчило...»
Ольга (945—964рр.) |
· Помста деревлянам за вбивство свого чоловіка Ігоря (спалення
древлянського міста Іскоростеня). · Упорядкування збору данини: установлення уставів — порядку збору данини
та погостів — місць для збору данини (полюддя). · Розподіл податків на власне князівські та державні · Здійснення візиту до Константинополя, де прийняла хрещення під ім’ям
Олени. · Укладення договору з Візантією, за яким Київська Русь допомагала імперії
в боротьбі з болгарами, норманами й арабами в обмін на данину. · Відновлення привілеїв для руських купців у Візантії. · Спроба встановити дипломатичні контакти з Німецькою імперією. · Сприяння створенню єдиної держави. · Надання переваги в зовнішній політиці дипломатії перед військовою силою. |
Святослав (964—972рр.) |
· Призначення своїх синів намісниками в Києві, Овручі й Новгороді. · Прибічник язичництва, руйнував християнські храми. · Приєднання племен в’ятичів (межиріччя Оки та Волги). · Розгром Волзької Булгарії та Хозарського каганату, що відкрило шлях
кочовикам, які завдавали великої шкоди Київській Русі. · Здійснення двох походів на Дунайську Болгарію. · Мав план перенесення столиці до болгарського міста Переяславця. · Знесилення Русі численними війнами. · Загинув від рук печенігів, найнятих Візантією. · Більшість завойованих територій після смерті Святослава були втрачені |
Виникнення та становлення Давньоруської держави (кінець
ІХ—Х ст.)
Князь |
Характеристика
діяльності |
Аскольд і Дір (?—882рр.) |
· Розширення кордонів (владу Києва визнали племена деревлян,частина сіверян
і дреговичів). · Невдала спроба приєднати полочан і кривичів. · Організація перших великих походів на Візантію (860 і 866 р.), політичним
наслідком яких було укладення угоди, за якою Візантія сплачувала щорічну
данину Києву, а Русь · зобов’язувалася надавати їй військову допомогу. · Зростання могутності Київської держави. · Перетворення Києва на велике торговельне місто та центр наддніпрянської
держави |
Олег (882—912рр.) |
· Регент при малолітньому сині Рюрика Ігорі. · Захоплення Києва після вбивства Аскольда і Діра, наслідком чого стало
об’єднання Північної та Південної Русі, що створило основу для
загальноруської державності. · Розширення кордонів держави шляхом приєднання сіверян, радимичів,
деревлян, а також неслов’янських племен меря, чудь і весь. · Звільнення підкорених племен від данини Хозарському каганату; боротьба з хозарами. · Сприяння централізації Русі. · Боровся з угорським племенам, що проходили з Уралу в Подунав’я. · Будівництво нових міст і фортець. · Здійснення вдалих походів проти Візантії (907 і 911 р.), наслідком яких
став вигідний торговельний договір, згідно з яким руські купці торгували без
мита та проживали в Константинополі за рахунок імператора. |
Ігор (912—945рр.) |
· Відновлення влади над повсталими деревлянами й уличами. · Продовження об’єднання слов’янських племен. · Жорстке укріплення центральної влади. · Дав відсіч печенігам, що з’явилися біля кордонів Київської Русі, і навіть
найняв їх у військо. · Походи на Візантію (941 і 943 р.), але менш удалі, ніж в Олега. · Був убитий деревлянами під час спроби зібрати повторну данину |
___Також, це завдання доступне учням (7) у розділі тести, після входу на сайт naurok.ua за паролями ЩО Я ВАМ ДАВАЛА РАНІШЕ
Урок № 25 Дата: 31 березня 2021 року (ТЕМУ ЗАПИСУЄМО В ЗОШИТ)
Тема: Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) в період піднесення (друга третина - половина 13 століття) Практична робота
Завдання: Прочитати параграф 19,20 Підручник за 7 клас » Історія України Автор: Гупан, Смагін, Пометун, рік.2015
Записати у хронологічну таблицю основні дати.Основні дати: 1205 р.- загибель Романа Мстиславича; 1223 р.- битва на р. Калці; 1238 р.- розгром хрестоносців під Дорогочином, утвердження влади Данила Романовича в Галичі; 1245 р.- поїздка Данила Галицького до Золотої Орди; 1253 р.- коронація Данила Галицького; 1264 р.- смерть короля Данила.Історичний диктант (ЗАПИСАТИ В ЗОШИТ І ДАТИ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ)
1. Войовничі племена, які прийшли з азійських степів на українські землі в XIII ст.,— це ...2. Правителі монголо-татарських племен мали титул ...3. Могутній правитель монголо-татар, перший великий хан це ...4. Перша зустріч русичів із монголо-татарами відбулася ... 5. Онук Чинґісхана, який розорив багато руських міст,— це ... 6. Держава, яка виникла внаслідок завойовницьких поході хана Батия,— це ... 7.Обороною Києва керував ...8. Збирачі данини на українських землях — це ... 9. Документ на право управління підвладними землями, який видавали татари руським князям, — це. 10.Волинь та Галичину об'єднав в одне князівство князь: А)Ярослав Осмомисл; в) Данило Галицький Б) Роман Мстиславович г) Володимир Ярославович 11.В якому році було об'єднане Галицько-Волинське князівство? А) 1238р. Б)1199р. В)1170р. Г)1264р. 12.Коли відбулося остаточне утвердження Данила Романовича в Галичі? А) 1214р. Б) 1218р. В) 1238р.
Практична робота: підготувати та представити історичний портрет короля Данила Романовича відповідно до питань нижче.(робота в зошиті, вдома)
Пам’ятка для характеристики історичного діяча (роздатковий матеріал) 1. Встановіть, коли та в якій країні правив історичний діяч. Укажіть історичні умови, на тлі яких він розгортав свою діяльність. 2. Опишіть його зовнішність, характер. Що, на вашу думку, вплинуло на формування його особистості? Які його вчинки варто наслідувати, а які ви не схвалюєте? 3. Інтереси якої суспільної верстви він виражав? 4. Назвіть основні наслідки його діяльності. 5. Дайте оцінку його діяльності. Як ви ставитеся до засобів, якими він прагнув досягти мети? Якщо є час можна розказати одну з легенд про князя Данила. Коли ще в Галичі жив король Данило, він мав такого майстра, що робив йому гроші. Той майстер у золоті купався, але волі не мав. Король Данило сам відкривав ту касу, де працював майстер, замикав Його і випускав власноручно, коли треба було майстрові кудись вийти. Він лише один знав про все багатство короля, той майстер. І так розжився, що не розумів, як так голодним бути. Та й одного разу каже королеві: — Золото — цар. А Данило поправляє його: —Ні, чоловіче, хліб усьому голова. —Ні, золото і срібло! Так вони сперечалися, що король обернувся та й пішов геть із майстерні. А другого дня бачить король Данило золотий напис на стіні: «Хліб — болото, а всьому голова — срібло й золото». Данило нічого не сказав. Але другого дня зранку привів майстра, замкнув його; а тут вістові прилітають — ворог іде! Данило зібрав дружину, вирушив у похід. Поїхав, а про майстра забув, що замкнений. А король видав такий закон, що ніхто не сміє до каси підходити, інакше смерть. Минуло кілька місяців. Данило з військом повертається додому, чекає від майстра-золотаря дарунок за перемогу, а того нема. І тут згадав. Зіскакує з коня, біжить до каси, відмикає, а на купі золота лише кістяк із майстра, а на стіні золотом написано: «Срібло-золо-то — то болото, а хліб — цар». Отак життя навчило...»
ФОТО ЗАВДАНЬ У ЗОШИТІ ЧЕКАЮ ДО 18:00 02.04.2021 РОКУ НА ВАЙБЕР АБО ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ LINYS@UKR.NET
ПІСЛЯ 18:00 02.04.2021 ЗАВДАННЯ НЕ ПРИЙМАЮ!!!
Урок 16 Дата 20.01.2021
Тема: Русь -Україна в другій половині 11 - в першій половині 12 століття
Завдання 1. Опрацювати параграф 10,11 підручника (Підручник онлайн)
Завдання 2. Виписати у хронологічну таблицю усі дати із цих двох параграфів.
Завдання 3. На основі матеріалу підручника параграфу 11 скласти історичний портрет Володимира Мономаха або Мстислава Великого (на вибір учня) за поданою схемою

Сторінки корисної інформації для написання історичного портрету
Володимир Мономах
ШАНОВНІ СЕМИКЛАСНИКИ!
Тема: Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) в період піднесення (друга третина - половина 13 століття) Практична робота
Завдання: Прочитати параграф 19,20 Підручник за 7 клас » Історія України Автор: Гупан, Смагін, Пометун, рік.2015
1. Войовничі племена, які прийшли з азійських степів на українські землі в
XIII ст.,— це ...2. Правителі
монголо-татарських племен мали титул ...3. Могутній
правитель монголо-татар, перший великий хан це ...
4. Перша зустріч русичів із
монголо-татарами відбулася ...
5. Онук Чинґісхана, який розорив
багато руських міст,— це ...
6. Держава, яка виникла внаслідок
завойовницьких поході хана Батия,— це ...
7.Обороною Києва керував ...
8. Збирачі
данини на українських землях — це ...
9. Документ на право управління
підвладними землями, який видавали татари руським князям, — це.
10.Волинь та Галичину об'єднав в
одне князівство князь:
А)Ярослав Осмомисл; в) Данило Галицький
Б) Роман Мстиславович г)
Володимир Ярославович
11.В якому році було об'єднане Галицько-Волинське князівство?
А) 1238р. Б)1199р. В)1170р. Г)1264р.
12.Коли відбулося остаточне
утвердження Данила Романовича в Галичі?
А) 1214р. Б) 1218р. В) 1238р.
Практична робота: підготувати та представити історичний портрет
короля Данила Романовича відповідно до питань нижче.(робота в зошиті, вдома)
Пам’ятка для характеристики історичного діяча (роздатковий матеріал)
1. Встановіть, коли та в якій країні
правив історичний діяч. Укажіть історичні умови, на тлі яких він розгортав свою
діяльність.
2. Опишіть його зовнішність, характер.
Що, на вашу думку, вплинуло на формування його особистості? Які його вчинки
варто наслідувати, а які ви не схвалюєте?
3. Інтереси якої суспільної верстви він
виражав?
4. Назвіть основні наслідки його
діяльності.
5. Дайте оцінку його діяльності. Як ви
ставитеся до засобів, якими він прагнув досягти мети?
Якщо є час можна розказати одну з легенд про князя Данила.
Коли ще в Галичі жив король
Данило, він мав такого майстра, що робив йому гроші. Той майстер у золоті
купався, але волі не мав. Король Данило сам відкривав ту касу, де працював
майстер, замикав Його і випускав власноручно, коли треба було майстрові кудись
вийти. Він лише один знав про все багатство короля, той майстер. І так
розжився, що не розумів, як так голодним бути. Та й одного разу каже королеві:
— Золото — цар.
А Данило поправляє його:
—Ні,
чоловіче, хліб усьому голова.
—Ні,
золото і срібло!
Так вони сперечалися, що король
обернувся та й пішов геть із майстерні. А другого дня бачить король Данило
золотий напис на стіні: «Хліб — болото, а всьому голова — срібло й золото».
Данило нічого не сказав. Але
другого дня зранку привів майстра, замкнув його; а тут вістові прилітають —
ворог іде! Данило зібрав дружину, вирушив у похід. Поїхав, а про майстра забув,
що замкнений. А король видав такий закон, що ніхто не сміє до каси підходити,
інакше смерть.
Минуло кілька місяців. Данило з
військом повертається додому, чекає від майстра-золотаря дарунок за перемогу, а
того нема. І тут згадав. Зіскакує з коня, біжить до каси, відмикає, а на купі
золота лише кістяк із майстра, а на стіні золотом написано: «Срібло-золо-то —
то болото, а хліб — цар». Отак життя навчило...»
_______________________________________________________________________________________
Урок за 24 березня 2020 року (ТЕМУ ЗАПИСУЄМО В ЗОШИТ)
ВІДЕО УРОК ДО ТЕМИ
https://youtu.be/wVX2SM4MAks
Завдання: Опрацювати параграф 22
Князь
|
Діяльність
|
Лев Данилович
|
|
Юрій І Львович
|
|
Андрій і Лев ІІ
|
|
Юрій ІІ Болеслав
|
______________________________________________________
Урок за 31 березня 2020 року (ТЕМУ ЗАПИСУЄМО В ЗОШИТ)
Завдання: опрацювати параграф 21, повторити параграфи 17-22 (до контрольної роботи підготовка)
Урок за 14 квітня 2020 року
ТЕМА: УЗАГАЛЬНЕННЯ, ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З РОЗДІЛУ ; "КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО_ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)
|
|
|
|
|
|



Урок 21 квітня 2020 року
Тема: Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. Кревська унія 1385 року і українські землі. Практична робота
Завдання: 1. опрацювати параграф 23
2. виписати у хронологічну таблицю усі дати з параграфа
3. виписати у зошит всі виділені поняття та імена
Українські
землі, що входили
до
складу Великого князівства Литовського
|
|
Система
управління
|
|
Судочинство
| |
Релігія
|
ПІДСКАЗКА ПО ДАТАХ, ЩО ПОТРІБНО ВИПИСАТИ, АЛЕ ЛИШЕ ПО ПОЛЬЩІ)))))))
Польська експансія на українські землі
в ХІV столітті
|
|
Дата
|
Подія
|
1340
р.
|
Польща
захопила Галичину
|
1340
- 1344
|
Внаслідок
повстання проти Польщі галицькі бояри обрали князем Дмитра Дядька, що не
визнав влади Польщі
|
1344
- 1364
|
Польща
в союзі з Угорщиною ведуть війну за Галичину, в якій перемагають
|
1352
р.
|
Галичина
проголошується Королівством Руським у складі
Польщі
|
1362
р.
|
Королівству
Руському надані автономні права
|
1370
р.
|
Вмирає
король Польщі Казимир
|
1370
р.
|
Королем
Польщі стає його союзник - угорський король Людовік
|
1372
р.
|
Людовік
ліквідує автономію Галичини
|
1385
р.
|
Королевою
Польщі стала Ядвіга, дочка Людовіка
|
1387
р.
|
Галичина
і Західна Волинь остаточно відійшли до Польщі
|
______________________________________________________
Урок за 28.04. 2020 року
Урок за 05.05.2020 року
- Переглянути відео за посиланням:https://youtu.be/p2_WbcWEFs4
- Опрацювати підручник Гупан, Смагін , Пометун параграф 24,Підручник Смолій, Степанков параграф 29
- Виписати дати у хронологічну таблицю
Урок за 12.05.2020 року
_________________________________________________________________________________
Урок за 19.05.2020 року
1 – Буковина
|
А – Велике князівство Литовське
|
2 – Волинь
|
Б – Молдовське князівство
|
3 – Галичина
|
В – Московська держава
|
4 – Закарпаття
|
Г – Польське королівство
|
Д – Угорське королівство
|
1 – битва між литовсько-українським
військом та ординцями на Синіх Водах
|
А – 1349 рік
|
2 – визнання Кримським ханством васальної
залежності від Османської імперії
|
Б – 1356 рік
|
3 – ліквідація Волинського удільного
князівства
|
В – 1362 рік
|
4 – надання Львову магдебурзького права
|
Г – 1452 рік
|
Д – 1478 рік
|
1
|
2
|
3
|
4
|
_________________________________________________
Урок за 26.05.2020 року
Тема: Здобутки середньовічного русько-українського суспільства
Завдання для опрацювання за 03.04.2018 року:
Завдання для опрацювання з історії України для 7 класу за 06.03.2018 р.
1. Опрацювати параграфи підручника : Утворення Галицько_Волинської держави. Походи монголів на Русь. Король Данило Галицький
2. Виконати завдання: - внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича;
- позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.;
- підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня).
Завдання для опрацювання з Всесвітньої історії для 7 класу за 02.03 та 09.03.2018 року
1. Опрацювати параграф підручника: Середньовічні школи та університети. Книгодрукування.2. Виконати завдання: зазначити у зошит відомості про розкол християнської церкви; час поширення романського і готичного мистецьких стилів, винайдення книгодрукування.
3. Вивчити Гаудеамус напам'ять.Гаудеамус игитур (транслітерація)
Гаудеамус игитур,
Ювенес дум сумус! (dva raza) 🙂
Пост югундам ювентутем,
Пост молестам сенектутем,
Нос хабебит хумус.(dva raza)
Уби сунт, кви анте нос
Ин мундо фуэре?
Вадите ад Cуперос,
Трансите ад Инферос,
Уби йам фуэрэ!
Вита ностра бревис эст,
Бреви финиэтур;
Вэнит морс велоцитер,
Рапит нос атроцитер,
Немини парцетур.
Виват Академиа!
Вивант профессорес!
Виват мембрум кводлибет!
Вивант мембра квалибет!
Семпер сунт ин флоре!
Вивант омнес виргинес,
Грацилес, формозэ!
Вивант эт мулиэрес,
Тенерэ, амабилес,
Бонэ, лабориозэ!
Виват эт Республика
Э кви иллам регит!
Виват нострум цивитас,
Меценатум каритас,
Кви нос хик протегит!
Переат тристициа,
Переант долорес!
Переат Диаболюс,
Квивис антибуршиус,
Аткве ирризорес!
Немає коментарів:
Дописати коментар