2021-2022 навчальний рік
РІВЕНЬ І
Вибрати
одну правильну відповідь (0,5 балів за правильну відповідь, найбільша кількість
балів – 4).
1. Найдавніше
минуле людства вивчає:
а) історія стародавнього світу; б) історія
середніх віків;
в) нова історія; г) новітня
історія.
2. Першими
заняттями найдавнішої людини були:
а) збиральництво, полювання; б) скотарство,
збиральництво;
в)
полювання, землеробство.
3. Групи
первісних людей, перші
колективи -
мали назву:
а)
стадо; б)
держава;
в) клас.
4. Назва «кам’яний вік» виникла через те, що:
а) люди їли сире м’ясо і мали шкіру; б) люди жили в печерах і в
степу;
в) люди
робили знаряддя праці з каменю.
5. Віра людей в надприродні сили, у богів називається:
а) реакція; б) релігія; в)
ремесло.
6. Упродовж яких століть існувала трипільська культура?
а) VI — перша половина V тис. до н. е.;
б) IV — перша половина III тис. до н. е.;
в) друга половина III—II тис. до н. е.;
7. Першим винайшов залишки трипільської культури:
а) В. Хвойка; б) Г. Шліман; в) Саутуолі.
8. В Україні
на Закарпатті були знайдені залишки найдавнішої людини біля селища:
а) Коблево; б) Королеве; в) Косарі.
РІВЕНЬ ІІ (1
бал за правильну відповідь, найбільша кількість балів-5)
1. Розташуйте
в хронологічній послідовності появу видів людини на землі, зазначивши
відповідний номер у клітинці.
Кроманьйонець |
|
Австралопітек |
|
«Людина вміла» |
|
Неандерталець |
|
2.Установіть
відповідність:
2017 р. X ст.
до н. е.
901 р. до н.е. ХХІ ст.
1496 р.
VIII
ст. до н. е.
743 р. до н. е. XV
ст.
3. Продовжте речення:
До привласнюючих
форм господарства відносяться
___________________________________,________________________________,_____________________________.
До
відтворюючих форм
господарства відносять
______________________________,____________________________________.
4. Дайте визначення
поняттям:
Історія-……………………………………………………………………………………………………..............................................................................................................
Археологічна культура –
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Які теорії походження людини ви знаєте?
____________________________________________;
____________________________________________;
____________________________________________.
Рівень ІІІ
Розвяжіть
задачі: (1,5 бали одна задача, найбільша
кількість балів – 3.)
1. Філософ
Арістотель жив у 384-322 рр. до н.е., математик і фізик Архімед –
у 285-212 рр. до н.е. Хто з цих славетних людей жив
раніше?
Відповідь:
2. У 395 р. Римська імперія розділилася на Західну і
Східну. Скільки років
тому це відбулося?
1.
Королеве на Закарпатті. (ІНФОРМАЦІЯ НИЖЧЕ)
2.
Киїк-Коба в Криму.
3.
Мізин на Чернігівщині.
4.
Кирилівка на Київщині
5. Ігрень Дніпропетровськ (ЗНАЙТИ ІНФОРМАЦІЮ САМОСТІЙНО)
Назва стоянки |
Період |
Вид людини |
Умови |
Знаряддя праці |
С.Королеве Закарпаття |
|
|
|
|
Киїк-коба Симферопіль |
|
|
|
|
Мізин Чернігівщина |
|
|
|
|
Кирилівка Київ |
|
|
|
|
Ігрень Дніпропетровськ |
|
|
|
|
МАТЕРІАЛ ДЛЯ ТАБЛИЦІ
Ки́їк-Ко́ба —
двошарове середньопалеолітичне поселення в гроті на
річці Зуя в Білогірському районі Криму. Киїк-Коба є найдавнішою пам'яткою
неандертальського поселення на території України.
Грот Киїк-Коба
утворився під впливом просочування ґрунтових вод і вивітрювання. Грот
знаходиться на висоті близько 90 м над гірською
річкою Зуя,
на її правому березі за 25 км на схід від Сімферополя. Грот схований у лісових заростях і
серед скелястих обвалів. Недалеко від грота є джерело.
Пам'ятку відкрив і досліджував Гліб Бонч-Осмоловський в 1924—1926. У нижньому
культурному шарі (ранньомустьєрський час) знайдені невеликі крем'яні знаряддя - гостроконечники, скребла, ножі, кістки тварин — мамонта, бізона, шерстистого носорога, гігантського
й шляхетного оленя, сайги, диких коней, осла. Виявлені також залишки стінки,
спорудженої в мустьєрський час для захисту мешканців грота від холодних вітрів.
Збереглися сліди древніх вогнищ. Усюди в
границях житлової площі зустрічаються розколотий кремінь, знаряддя, кістки
тварин, вугіллячка.
Кожне печерне поселення людина
зазвичай займала восени або взимку і, як правило, у закритих вузьких долинах
гірських річок, біля виходу на низинні ділянки рельєфу — основні
мисливські угіддя.
Площа скельних жител-сховищ,
кількість і розміри знайдених тут вогнищ свідчать про те, що в печерах
переважно мешкало одночасно дві-чотири сім'ї з чисельністю 6-7 осіб кожна.
У видовбаному в скелястому дні грота
заглибленні знайдене поховання неандерталки так званого класичного типу,
що лежала на правому боці зі злегка підігнутими ногами (збереглися кості стіп,
гомілки, кисті й зуб). Поблизу розташовувалося поховання однорічної дитини, теж
покладеної у скорченому, «утробному» положенні. Подібні поховання зустрічаються
й на інших найдавніших стоянках Криму.
Кирилівська стоянка
Кирилівська стоянка —пізньопалеолітична стоянка, відкрита археологом Вікентієм Хвойко в 1893 році у
межах м. Києва по вулиці Кирилівській. Це найдавніше поселення на території сучасного Києва
(звідси її назва). Датується приблизно 25 000 рр. до н. е., але
висловлюються думки про ще більшу давність поселення.
Знаходилась на високому мисі борової тераси понад Дніпром
розмірами 120 на 50 м. Складалася з двох культурних горизонтів (шарів) — нижнього та верхнього. Нижній шар розташовувався на глибині бл. 30 м —
довготривале поселення пізнього палеоліту
— 17-20 тис. років до н.е.; розкопана площа становила бл. 10 тис. кв.
м. Виявлено кістки 67 мамонтів та вогнищь.
Крем’яні вироби малочисельні. Колекція
знарядь складається переважно з різців серединного і кутового типів, їхніх
нуклеподібних зразків та двох скребачок типу укорочених пропорцій. Знахідки
мистецтва представлені бивнем із гравіюванням у вигляді ліній вертикальних
нарізок і бивнем зі стилізованими зображеннями тварин.
Верхній культурний шар, що
розташовувався на глибині 20-22 м, також відноситься до часів пізнього
палеоліту. Зібрано близько 3000 знарядь праці з кременю (скребачки, різці
тощо). Верхній культурний шар містив 20
округлих скупчень крем’яних знарядь, перепалених кісток, вугілля та попелу
діаметром близько 2 м і товщиною близько 10–15 см. Фауністичні рештки належать
левові, вовкові, гієні, а також, ймовірно, мамонтові й ведмедю. Виявлено також кістки сибірського носорога і дикого коня.
Основним заняттям мешканців стоянки (кроманьйонців) було полювання на великого звіра. Мешкали вони в наземних напівсферичних будівлях, споруджених з жердин (кісток мамонта), вкритих шкірами. Зовні житла укріплювалися черепами та бивнями мамонтів. Всередині (площею близько 20 кв. м) мали одне, подекуди два — три вогнища. Такі самі житла виявлено під час розкопок знаменитої Мізинської стоянки на Чернігівщині.
Закарпаття відоме своїм надзвичайно-своєрідним і давнім минулим. Серед пам’яток
старовини є дуже цікавою й оригінальною, навіть у європейському масштабі,
багатошарова стоянка первісних людей поблизу селища Королево Виноградівського
р-ну. Пам’ятка була відкрита в 1974 р. археологічною експедицією під
керівництвом Владислава Гладиліна.
Стоянка розташована на
північно – східній околиці селища на горі Гострий Верх і Бейвар. Кам’яні
знаряддя праці зустрічаються у глині, яка прикриває вулканічну скалу. У товщі
відкладів археологи зафіксували близько десяти шарів із різноманітними
знахідками. Найдавніші артефакти були зібрані вченими на глибині 10 – 12м від
сучасної поверхні. Вони датуються часом близько 1 млн. років. Це найдавніші
сліди первісних людей не тільки в Україні, а й у всьому Карпатському басейні.
Як показують дослідження первісні люди жили на березі стародавньої Тиси. Час
від часу, особливо в льодовикові періоди вони покидали околиці сучасного
Королева. Потім під час потеплінь знову поверталися сюди. У Королеві з різних
шарів вченими зібрано понад 60 тис. кам’яних знарядь праці віком від 1млн. до
30 тис. років до н. е. Як показав їхній аналіз виготовлялися наконечники
списів, скребла, ножі, січки майже виключно із місцевого андезиту. Виявилося,
що Королівське місцезнаходження протягом сотень тисяч років функціонувало як
стоянка – майстерня з виготовлення кам’яних знарядь праці і зброї.
Жили стародавні люди у
мінливих кліматичних і природних умовах, які часом дуже відрізнялися від
сучасних. Як показують королівські знахідки займалися найдавніші мешканці
України полюванням і збиральництвом. Вони вміли добре обробляти камінь, дерево,
кістку і шкіру. Очевидно, вони, як це показують знахідки з інших територій вже
знали і використовували вогонь, оскільки нерідко клімат в той час був
холодніший, ніж сьогодні.
Королівська стоянка як
найдавніша стоянка первісних людей на Україні по праву могла б стати об’єктом
туризму.
Мізинська стоянка — одна з найвизначніших археологічних пам'яток пізнього палеоліту в історії не лише України та Європи, а й світу. Її дослідження дозволило відкрити нову для науки історичну культуру кроманьйонців європеоїдного типу. Розташована вона на Сіверщині, поблизу села Мізин (Коропський район, Чернігівська область). Тут знайдено першу у світі колекцію давніх музичних інструментів.
Історія відкриття
Восени 1907 року на подвір'ї козака Кошеля з села Мізин було
знайдено якісь великі кістки. Новина швидко поширилася і зацікавила археологів.
Як з'ясувалося згодом, тут було поселення давніх людей (кроманьйонців). За
сторічний період досліджень археологи відкопали п'ять круглих жител діаметром
близько семи метрів і площею до 25 м². Ці куполоподібні житла були схожі
на «чуми» північних народів: споруджені з дерев'яних жердин, вкритих шкірами
тварин, а ззовні обкладені тваринними кістками та рогами. Поблизу них було
місця обробки каменю та кісток.
Крім житлових і господарських
споруд на цій території знайдено чимало оригінальних високохудожніх виробів з
бивня мамота: скульптури-ідоли, стилізовані жіночі статуетки, фігурки тварин,
пташок, браслети, прикрашені орнаментами.
Безцінною знахідкою на Мізинській
стоянці є дивні вироби з кісток (також з орнаментом), що являють собою музичні
інструменти, які застосовувалися для супроводу танців. До так
званих звучних інструментів належить також «шумлячий» мізинський набірний
браслет, який складається з п'яти окремих незамкнених кілець. Це
своєрідні кастаньєти, які поки що є єдиним свідченням про наявність
танців у палеолітичній культурі Східної Європи.
Стоянка розкопувалась і вивчалась багатьма відомими
українськими істориками та археологами: Ф.К. Вовком, Л.Х. Чикаленком, В. Є.
Куриленком та ін. Найвідомішим дослідником Мізинської стоянки став відомий
археолог Іван Гаврилович Шовкопляс, який протягом семи років (1954-1961)
досліджував знахідки.
Пам'ятка археології «Мізинська стоянка» розташована на території Мезинського національного природного
парку.
Знаряддя праці неандертальців були досконалішими порівняно з тими, які використовували пітекантропи. А згодом вони почали виготовляти кам’яні ножі, зазубрені пилки, списи, молоти тощо. Як і їхні попередники, неандертальці вели привласнювальний тип господарювання. Але переважало полювання (індивідуальне або загінне). Об’єктом їх полювання були здебільшого великі тварини: північні олені, мамонти, бізони, коні, шерстисті носороги та ін. У кроманьйонців, що мешкали поряд із неандертальцями, заняття й знаряддя праці були подібними.
Грізною зброєю в руках давніх мисливців був спис, який давав
змогу поцілити здобич на безпечній відстані. Спочатку він мав вигляд обпаленої
та загостреної палиці. Згодом до неї прикріплювали вістря з каменю або кістки.
Під час загінного полювання кроманьйонці, лякаючи звірів вогнем і галасом,
виганяли їх на край урвища. Тварини зривались униз, падали й розбивалися,
стаючи легкою здобиччю мисливців. У Чехії (Пржедмост) знайдено кістки близько
1000 впольованих у такий спосіб мамонтів. У Франції (Солютре) досліджено результати
полювання на коней. Біля підніжжя гори археологи знайшли майже 40 тис.
кістяків.
У період мезоліту (IX—VIII тис. до н. е.) первісна людина винайшла лук і стріли. Поява цієї грізної зброї пов’язана зі зміною клімату на планеті. Льодовик відступив. Великі тварини, пристосовані до холоду, зникли. Об’єктом полювання «людини розумної» стали дрібні, полохливі тварини й водоплавні птахи. Поцілити їх можна було лише зі значної відстані.
Вдалому полюванню також допомагала списометалка, яка удвічі збільшувала дальність польоту списа. «Людина розумна» досягла великих успіхів в обробці каменю та кістки. Вона вдосконалила знаряддя із цих матеріалів: рубила, палиці, ножі. Існувало кілька способів їх виготовлення. Уже наприкінці палеоліту людина вміла розщепляти кремінь двома способами: ударом по заготовці й притисканням. Відщеплені пластини використовували як ножі й скребла. Така обробка кременю економила матеріал, якого ставало дедалі менше.
У мезоліті поширилося виготовлення невеликих (розміром до 2 см) загострених каменів, які вчені називають мікролітами. Їх вкладали в дерев’яні та рогові оправи, які було зручно тримати в руці.
Вижити «людині розумній» допомагало й рибальство, яке також належить до привласнювального типу господарювання. Спочатку людина збирала водорості й молюсків. Згодом навчилася забивати рибу за допо могою списів і гарпунів і, нарешті, ловити її сітками та вудками. Кроманьйонці майстрували дерев’яні човни зі стовбура, уперше застосовуючи для цього тесла.
ПРИВЛАСНЮВАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО - це господарство, коли людина бере все необхідне для життя у природи.
Неолітична
революція
Завдяки використанню вогню, винайденню лука й стріл, освоєнню рибальства первісні люди урізноманітнили своє харчування, навчилися захищати себе від холоду та хижаків. Поступово тривалість їхнього життя збільшувалася, унаслідок чого зросла кількість населення планети. Якщо австралопітеків 3 млн років тому, за оцінками вчених, налічувалося близько 1 млн осіб, то кроманьйонців 8 тис. років тому було вже близько 5,5 млн осіб.
Озброєний луком і стрілами, списом і ножем первісний мисливець впольовував уже більше тварин. Збирач спустошував природу тієї місцевості, де проживав. Кількість тварин зменшувалася, каміння, придатне для виготовлення знарядь праці, було дедалі важче знайти. Поставала проблема виживання первісної людини. Зрештою, тисячолітній досвід і нагромаджені знання про навколишній світ підказували вихід зі складного становища. Первісна людина почала не тільки брати в природи, але й відновлювати її багатства. Відбувся перехід до відтворювального господарства. -це коли люди вже споживають продукти, створені власне ними: хліб, вирощені овочі та фрукти, м'ясо та молоко свійської худоби.
Так поступово в неоліті первісні люди перейшли від збиральництва й полювання до землеробства та скотарства, тобто від привласнювальних методів господарювання до відтворювальних. Цей перехід англійський археолог Гордон Чайлд (1892—1957 рр.) назвав неолітичною революцією.
Неолітична революція
Привласнювальне господарство — форма господарювання,
за якої все необхідне для життя людина бере в природи в готовому вигляді |
Неолітична революція — це перехід від
привласнювального
|
Відтворювальне господарство — форма господарювання,
за якої все необхідне для свого життя людина виробляє самостійно |
||
Збиральництво |
полювання |
|
Землеробство |
скотар |
Формування
поняття
Релігія
– віра в надприродні сили і поклоніння їм.
Язичництво
– обожнювання сил природи.
Культ
– шанування людини або бога.
Міф
– розповідь про життя богів
Первісні форми
релігійних вірувань
Ранні Родоплемінні
Фетишизм
Тотемізм
Магія Культ
предків
Анімізм
Шаманізм
Культ
родючості
Самостійна робота ____________________________клас _______
(прізвище, ім’я учня)
1. Якої теорії походження людини
притримуються
науковці?
А) Релігійної Б) Космічної
В) Еволюційної Г) Прогресивної
2. Коли з’явилась «людина вміла»?
А) 4 млн років тому
Б) 2,5 млн років тому
В) 1 млн років тому
Г) 150 тисяч років тому
3. Як називались об’єднанні групи первісних людей?
А)
Стадо Б) Плем’я
В)
Сім’я Г) Рід
4. «Людина прямоходяча» - це:
А)
Австралопітек Б) Пітекантроп
В)
Неандерталець Г) Кроманьйонець
5. Як називається період в історії, коли відбулось
значне похолодання на
Землі?
А)
«Арктичний період» Б) «Північний
період»
В) «Холодний
період» Г) «Льодовиковий період»
6. Ці давні люди жили 150-40 тис. років тому?
А)
Кроманьйонці Б) Пітекантропи
В)
Сівапітеки Г) Неандертальці
7. Як називають людину сучасного типу, яка з’явилась
40 тис. років тому?
А)
Кроманьйонець Б) Пітекантроп
В)
Сівапітек Г) Неандерталець
8. Коли з’являється первісні люди на території
України?
А) 4 млн років тому
Б) 2,5 млн років тому
В) 1 млн років тому
Г) 150 тисяч років тому
9. З чого виробляли знаряддя праці первісні люди?
А)
Каменю Б) Міді В) Бронзи Г) Заліза
10. Як перекладається «homo sapiens»?
А)
Людина вміла Б) Людина прямоходяча
В)
Людина розумна Г) Людина
швидка
Оцінка____________
2020-2021 навчальний рік
відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 5856589
ТЕМА: Готи і гуни на території сучасної України. Взаємодія з місцевим населенням.
______________________________________________________________________
УРОК №55 Дата: 14.04.2021(ЗАПИСАТИ В ЗОШИТ ДАТУ ТА ТЕМУ)
Опрацювати параграф 52
Записати в зошит визначення : Велике переселення народів, готи, гуниЗаписати в зошит дати : битва біля Адріанополя, поділ Римської імперії на Зх. та Сх., вестготи вдерлися в Рим, державу гунів очолив вождь Аттіла, битва народів, захоплення вандалами Риму, скинули останнього римського імператора_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________-
УРОК № 52 Дата: 06.04.2021
Урок № 50. Дата: 30.03.2021
ТЕМА: Римська імперія. Октавіан Август
Після 18:00 30.03.2021 відповіді не приймаю!!!
Урок № 51. Дата: 31.03.2021
Тема: Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму.
Матеріали на допомогу до підготовки уроку:
Архітектурна пам’ятка | Архітектор | Призначення споруди | Час будівництва |
Після 18:00 02.04.2021 відповіді не приймаю!!!
Тема: Античні поліси на території України. Кіммерійці, скіфи, сармати на території України
Завдання 1. Опрацювати параграф 30, 31, переглянути відео за посиланням Антична колонізація північного Причорномор’я
Завдання 2. Замалювати контурну карту Назва ось↕️
Завдання 3. Записати в зошит хто такі кіммерійці, хто такі скіфи та сармати
Домашня робота: Доопрацювати контурні карти по Греції👈
Шановні шестикласники!
У зв'язку із призупиненням навчального процесу з 12 березня по 4 квітня 2020 року, навчання проходитиме дистанційно. Для вас будуть опубліковані завдання, які потрібно виконати у зошиті, контурній карті або окремо (в залежності від завдання)
Урок за 17 березня 2020 року
Тема: Римська імперія. Октавіан Август
Тема: Практична робота: сформулювати життєву позицію історичного персонажа на основі висловів з його творів
(запишіть число і тему до зошита, перепишіть завдання і дайте на них відповіді, використовуючи параграф 46)
1.
Робота з
історичними джерелами.
·
Прочитайте
вислови Юлія Цезаря та дайте відповіді на запитання.
·
«Республіка –
ніщо, порожнє ім’я без тіла і обличчя».
·
«Сулла не знав
і азів, якщо відмовився від диктаторської влади».
·
«Зі мною люди
мають розмовляти обережніше і слова мої вважати законом».
·
«Я Цезар, а не
цар».
1. Поясніть, як
ви зрозуміли наведені висловлювання Цезаря.
2. Як вони
характеризують постать Цезаря?
3. Чим диктатура
Сулли відрізнялась від диктатури Цезаря?
1.
Хронологічна задача.
Порахуйте, користуючись лінією часу, скільки років минуло від народження
Цезаря до наших днів, замалюйте це у зошит.2.
Історичний портрет
Цезаря.
·
Складіть розповідь про життя і діяльність Цезаря,
використовуючи його вислови як пункти плану. Опишіть своє ставлення до Юлія
Цезаря.
1
«Кожен коваль своєї долі».
2
«Перемога залежить від доблесті легіонів».
3
«Жереб кинуто! Рубікон перейдено!»
4
«Влада тільки виграє і посилюється від того, коли нею
користуються помірно»
5
«Люди охоче вірять тому, у що бажають вірити»
6
«І ти, Бруте?»
______________________________________________
Урок за 24 березня 2020 року
Тема: Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму.
Матеріали на допомогу до підготовки уроку:
Архітектурна пам’ятка | Архітектор | Призначення споруди | Час будівництва |
Урок за 25 березня 2020 року
Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Історія Стародавнього Риму"(ЗАВДАННЯ РОБІТЬ У РОБОЧІ ЗОШИТИ)
Шановні учні та батьки даю вам орієнтовний перелік питань, тестів, завдань, що будуть на контрольній роботі. Перегляньте та підготуйтеся будь ласка.
Урок за 31 березня 2020 року
ТЕМА: Кризові явища в Римській імперії.
2. Записати в зошит конспект, все що виділено червоним кольором, і виконати завдання
«Солдатські» та «сенатські» імператори
|
|||
Авреліан
|
Александр
Север
|
Каракалла
|
Септимій
Север
|
Реформи
Діоклетіана
|
|
Назва реформи
|
Суть та
значення
|
1. Адміністративна
| |
2. Фінансова
| |
3. Військова
| |
4. Політична
|
|
5. Податкова
|
|
Реформи
Константина
|
|
Назва реформи
|
Суть та
значення
|
1. Фінансова
|
|
2.
Адміністративна
|
|
3. Релігійна
|
____________________________________________________________
УРОК ЗА 01 квітня 2020 року
Тема: Виникнення і поширення християнства.
Завдання: опрацювати параграф 50, переказувати оповідь про появу Ісуса Христа
Урок за 14 -15 квітня 2020 року
ТЕМА: Поділ Римської імперії. Велике переселення народів.
Завдання: Опрацювати параграф 52 підручника
Завдання: виконати задачі з лічби часу на сторінці 215 підручника
Урок за 21-22 квітян 2020 року
ТЕМА: Готи і гуни на території сучасної України. Взаємодія з місцевим населенням.
Урок за 28.04.2020 року
Тема: Падіння Західної Римської імперії
- • Нестача грошей (фінансова криза).
- • Використання праці рабів стає невигідним.
- • Втрата контролю над прикордонними територіями.
- • Занепад торгівлі.
- • Політична криза.
- • Ослаблення армії.
- • Поява орендарів-колонів та «рабів із хатинами».
- • Криза системи управління державою.
- • Повстання селян та рабів.
- • Збіднення населення.
- • Епідемії та хвороби.
- • Вторгнення варварів.
- • Залежність влади імператорів від армії.
- • Прагнення провінцій до самостійності.
- • Збільшення податків та поборів із населення.
Урок за 29.04.2020 року
Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Римська імперія"
- Дайте визначення понять: тріумвірат, принцепс, імперія, «золотий вік», терми, акведуки, колони, «солдатські імператори», тетрархи, християнство, Євангелія, церква, духовенство, меценат, Велике переселення народів.
- Назвіть причини кризи Римської імперії.
- Назвіть ім’я вождя, що об’єднав гунські племена.
- Як звали останнього римського імператора?
- Назвіть основні зміни в державі за часів правління Діоклетіана.
- Назвіть основні зміни в державі за часів правління Константина. ПІДСКАЗКА ДЛЯ ЗАВДАННЯ 5,6 ЗА ПОСИЛАННЯМ https://pidruchniki.com/82514/pravo/dominat_reformi_diokletiana_konstantina
- Як називалася нова столиця Римської імперії, заснована Константином?
- Хто такі варвари?
- Коли відбулось Велике переселення народів?
- Назвіть дату узяття Рима готами.
- Яку назву на початку 5 століття дістала Східна частина Римської імперії?
- Яке місто після розподілу держави стало столицею Західної Римської імперії?
- Хто такі вандали?
- Якого року вандали захопили Рим?
- Які наслідки мало повалення в 476 р. останнього імператора Римської імперії?
- За часів якого імператора християни зазнали найбільш жорстоких переслідувань?
- Хто і коли визнав християнство рівноправною релігією?
- Навіщо Константинові потрібен був союз із християнською церквою?
- Які наслідки мало вторгнення гунів на Рим?
- Як і чому відбувся поділ Римської імперії на Схід і Захід? Які були наслідки цього поділу?
- Де і коли відбувся Перший Вселенський собор? Назвіть його основне рішення.
- Назвіть причини падіння Римської імперії.
Урок за 05.05.2020 року
Тема: Давні слов'яни. Прабатьківщина слов'ян.
На допомогу учневі!
Урок за 06.05.2020 року
Тема: Початок Великого розселення слов'яни.
Тема: Суспільний устрій та господарське життя і духовний світ давніх слов'ян
Завдання:
1. Опрацювати усно матеріал, що поданий нижче
Слов'янські племена здебільшого розселялися в лісовій зоні, їхні поселення переважно розташовувалися поблизу річок, озер, боліт і в інших важкодоступних місцях
- рід, як союз сімей, що господарювали на певних теренах, ґрунтувався на кревній спорідненості. Він охоплював кілька поселень, які разом утворювали його родову територію - жупу; союз очолював вождь-старійшина, наділений військовими, адміністративними та судочинними функціями;
- родоплемінний союз, розташований на певній території, утворював жупу, очолювану жупаном; союз мав свій центр - військове укріплення або місто, де проходили віча, здійснювалося судочинство й містилися культові споруди;
- племінне об'єднання або племінна держава, яка складалася з кількох союзно-родових жуп, що становили князівство; племінною державою керував князь разом із радою власників-аристократів;
- багатоплемінна держава, очолювана великим жупаном або великим князем.
Тема: Склавини і анти на теренах України
Анти
|
Склавини
|
…
|
…
|
Тема: Походження українського народу
Предки українського народу здавна жили на теренах України.
На основі доступних джерел підготуйте повідомлення, проект, есе на одну із запропонованих тем:
1. "Ми трипільці"
2. "Ми скіфи"
3. "Ми слов'яни"
Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Давні слов'яни"
1. Охарактеризуйте суспільний устрій слов"ян2. Охарактеризуйте господарство давніх слов'ян
3. Охарактеризуйте вірування давніх слов'ян
Немає коментарів:
Дописати коментар