Всесвітня історія 7 клас

Урок № 30 за 27.04.2021

Тестування
Код доступу 7094212
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua



Урок № 29          Дата: 20.04.2021     дату і тему записати в зошит

Тема: Польське королівство за казимира ііі. Угорське королівство за іштвана і. ян гус. Гуситські війни у Чехії.
1. ЗАВДАННЯ: ВИБИРАЄТЕ ОДНУ КНИЖКУ ЯКА Є У ВАС
ОПРАЦЮВАТИ ПАРАГРАФ 25  (КНИЖКА ПОМЕТУН, МАЛІЄНКО НОВА) ПУНКТ 1-2
ПАРАГРАФ 16 ПУНКТ 6,7,8 (КНИЖКА ГІСЕМ) ,  
ПАРАГРАФ 17 КНИЖКА ПОДОЛЯК )САМА СТАРІША), 

ВИПИСАТИ У ХРОНОЛОГІЧНУ ТАБЛИЦЮ ІЗ ВКАЗАНИХ ВИЩЕ КНИЖОК І ПАРАГРАФІВ ДАТИ,  В  ЗОШИТ ПРАВИТЕЛІВ КОЖНОЇ ДЕРЖАВИ, ТА ВСІ ВИДІЛЕНІ ТЕРМІНИ.

хто не здав за попередній урок таблицю кревська унія - я все пам'ятаю!!!!

дати з хронологічної таблиці теж. пишіть на полі обов'язково дату за яку ваші дати.
2.завдання. Контурна карта на сторінці 9

ЧЕКАЮ ДО 18:00 20.04.2021
___________________________________________________________________

Урок № 28     Дата: 13.04.2021

ТЕМА: ЧЕРНЕЧІ ЛИЦАРСЬКІ ОРДЕНИ. ВЕЛИКЕ КНЯЗІВСТВО ЛИТОВСЬКЕ ЗА ПРАВЛІННЯ ОЛЬГЕРДА ГЕДИМІНОВИЧА. 

1. ЗАВДАННЯ: ВИБИРАЄТЕ ОДНУ КНИЖКУ ЯКА Є У ВАС
ОПРАЦЮВАТИ ПАРАГРАФ 25  (КНИЖКА ПОМЕТУН, МАЛІЄНКО НОВА) ПУНКТ 1-2
ПАРАГРАФ 16 ПУНКТ 6,7,8 (КНИЖКА ГІСЕМ) ,  
параграф 17 книжка Подоляк )сама старіша), 

ВИПИСАТИ У ХРОНОЛОГІЧНУ ТАБЛИЦЮ ІЗ ВКАЗАНИХ ВИЩЕ КНИЖОК І ПАРАГРАФІВ ДАТИ,  В  ЗОШИТ ПРАВИТЕЛІВ КОЖНОЇ ДЕРЖАВИ, ТА ВСІ ВИДІЛЕНІ ТЕРМІНИ.

2. Завдання: скласти таблицю "Кревська унія"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ТАБЛИЦІ
Урок № 27    Дата: 06.04.2021
Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З РОЗДІЛУ "МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ"
  Завдання: 


І рівень (0,5 бала)    

        1. Назвати дві дати з теми:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
        2. Дати відповідь «так» чи «ні»:
      А) «Пошуками «філософського каменя» займались вчені інквізитори»._________   
    Б) «У ХVст. в європейській культурі було започатковано епоху Реалізму»._________
    3. Роки життя Франческо Петрарки:
    А) 1303–1374рр.;
    Б) 1304–1374рр.;
    В)1305–1373рр.;
    Г) 1305–1375рр.
    4. Як називалася перша друкована книжка, яку випустив Йоганн Гутенберг:
А) «Євангеліє»;
Б) «Буквар»;
В) «Біблія»;
Г) «Математика».
    5. Хто займався пошуками «філософського каменя» в Середні віки?
     А) алхіміки;
      Б) інквізитори;
      В) схоласти;
        Г) жонглери.
      6. Йоганн Гутенберг  у ХV ст. винайшов:
   А) «філософський камінь»;
   Б) друкарський верстат;
   В) водяний млин;
   Г) скляне дзеркало.

ІІ рівень(1 бал)
       7. Причини появи Раннього Відродження і гуманізму.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
        8. Доповнити речення:
      Вставте пропущені слова:
    Церква, зокрема, могла накласти на окрему область чи цілу країну…….. – тимчасову заборону обрядовості й богослужіння. Непокірним загрожував також……. Недопущення до церковних таїнств і обрядів. Проголошення людині……. Робило її ізгоєм у суспільстві
      9. Дати визначення:
  А)Індульгенція - ____________________________________________________________
___________________________________________________________________________
  Б)Гуманізм - _____________________________________________________________
___________________________________________________________________________

ІІІ рівень(1,5 бали)

   10. Чому в епоху Середньовіччя зявилося прислівя «Вирости під різкою вчителя»?

   11. Встановіть відповідність між іменами середньовічних вчених та галузями науки, в  яких вони досягли певних успіхів.
1
Фома Аквінський
А
математика, природознавство
2
Марко Поло
Б
філософія, діалектика
3
Роджер Бекон
В
схоластика, богослов’я
4
Йоганн Гутенберг
Г
мореплавець, географ


Д
книгодрукування

ІV рівень (3 бали)
      12. Поясніть, для чого папі римському потрібна була власна держава, якщо він уже був главою всіх християн-католиків. Як і з ким папи боролись за світську владу?_________________________________________________________________
_______________________________________________________________________


Урок 17         Дата 19.01.2021

Тема: Англія в 11-15 столітті. Генріх ІІ  Плантагенет . "Велика хартія вольностей". війна троянд.

Завдання 1. записати у хронологічну таблицю Основні дати і події: 1215 р.— підписання «Великої хартії вольностей»; 1265 — утворення англійського парламенту;  1337—1453 рр.— Столітня війна; 1455—1485 рр.— війна Червоної та Білої троянд.

Завдання 2. Замалювати контурну карту "Англія" та "Франція"




ШАНОВНІ СЕМИКЛАСНИКИ!
У ЗВ'ЯЗКУ З ПРИЗУПИНЕННЯМ НАВЧАННЯ З 12 БЕРЕЗНЯ ПО 3 КВІТНЯ 2020 РОКУ, ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ ВІДБУВАТИМЕТЬСЯ ДИСТАНЦІЙНО.

Урок за 18 березня 2020 року
Тема: Архітектура і мистецтво. Раннє відродження. Гуманізм. Практична робота

Завдання: Опрацювати параграф 23,24 підручника автор Пометун, Малієнко (нова книжка) та параграф 15 автори Гісем, Мартинюк

Записати у зошит визначення Основні поняття і терміни: остготське відродження, каролінзьке відродження, схоластика, алхімія, ваганти, логіка, диспут, Відродження, гуманізм, теологія, сім вільних мистецтв, панацея, романтичний стиль, готичний стиль, каролінзький мінускул.
НАПИСАТИ РЕФЕРА НА 7 СТОРІНОК А4 НА ТЕМИ:
1.    Європейська культура на світанку Середньовіччя. - ГОНЧАРЮК ДЕНИС
2.    Схоластика. - ЗАЇКА АНТОН
3.    Школи та університети. - КАЗУРОВА ДАРИНА
4.    Роджер Бекон і поява дослідницьких знань. - ПОЛЯРУШ ВАЛЕНТИН
5.    Рицарська культура. -  ПОПОВА ОЛЕНА
6.    Архітектура  Середньовіччя. - СТРЕЛЬБИЦЬКИЙ АРТЕМ
7.    Мистецтво.- ХОМЮК ЮЛІЯ
8.    Раннє Відродження.  - ШЕВЧУК ОЛЕКСАНДР

___________________________________________________________________
    Урок  за 25 березня 2020 року
     Тема: Практична робота: "Середньовічні замки та собори: візитна картка туристочної Європи" 

        Завдання:  Підготувати реферат-повідомлення про один із замків чи соборів середньовічної Європи.
   Корисні посилання для підготовки:
  1. https://www.dw.com/uk/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BC%D0%BA%D0%B8-%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B8/g-36181974
      2. http://vsviti.com.ua/makepeaple/45297
      3. https://life.pravda.com.ua/travel/4e1c245fb9b50/
      4. http://vsviti.com.ua/makepeaple/15649
     5. http://vsviti.com.ua/tag/serednovichni-zamky
     ______________________________________________________________
          УРОК ЗА 01 КВІТНЯ 2020 РОКУ
     ТЕМА: УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З РОЗДІЛУ "МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ"
     Завдання: 


І рівень (0,5 бала)    

        1. Назвати дві дати з теми:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
        2. Дати відповідь «так» чи «ні»:
      А) «Пошуками «філософського каменя» займались вчені інквізитори»._________   
    Б) «У ХVст. в європейській культурі було започатковано епоху Реалізму»._________
    3. Роки життя Франческо Петрарки:
    А) 1303–1374рр.;
    Б) 1304–1374рр.;
    В)1305–1373рр.;
    Г) 1305–1375рр.
    4. Як називалася перша друкована книжка, яку випустив Йоганн Гутенберг:
А) «Євангеліє»;
Б) «Буквар»;
В) «Біблія»;
Г) «Математика».
    5. Хто займався пошуками «філософського каменя» в Середні віки?
     А) алхіміки;
      Б) інквізитори;
      В) схоласти;
        Г) жонглери.
      6. Йоганн Гутенберг  у ХV ст. винайшов:
   А) «філософський камінь»;
   Б) друкарський верстат;
   В) водяний млин;
   Г) скляне дзеркало.

ІІ рівень(1 бал)
       7. Причини появи Раннього Відродження і гуманізму.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
        8. Доповнити речення:
      Вставте пропущені слова:
    Церква, зокрема, могла накласти на окрему область чи цілу країну…….. – тимчасову заборону обрядовості й богослужіння. Непокірним загрожував також……. Недопущення до церковних таїнств і обрядів. Проголошення людині……. Робило її ізгоєм у суспільстві
      9. Дати визначення:
  А)Індульгенція - ____________________________________________________________
___________________________________________________________________________
  Б)Гуманізм - _____________________________________________________________
___________________________________________________________________________

ІІІ рівень(1,5 бали)

   10. Чому в епоху Середньовіччя зявилося прислівя «Вирости під різкою вчителя»?

   11. Встановіть відповідність між іменами середньовічних вчених та галузями науки, в  яких вони досягли певних успіхів.
1
Фома Аквінський
А
математика, природознавство
2
Марко Поло
Б
філософія, діалектика
3
Роджер Бекон
В
схоластика, богослов’я
4
Йоганн Гутенберг
Г
мореплавець, географ


Д
книгодрукування

ІV рівень (3 бали)
      12. Поясніть, для чого папі римському потрібна була власна держава, якщо він уже був главою всіх християн-католиків. Як і з ким папи боролись за світську владу?_________________________________________________________________

УРОК ЗА 15 КВІТНЯ 2020 РОКУ
ТЕМА: ЧЕРНЕЧІ ЛИЦАРСЬКІ ОРДЕНИ. ВЕЛИКЕ КНЯЗІВСТВО ЛИТОВСЬКЕ ЗА ПРАВЛІННЯ ОЛЬГЕРДА ГЕДИМІНОВИЧА. ПОЛЬСЬКЕ КОРОЛІВСТВО ЗА КАЗИМИРА ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА

1. ЗАВДАННЯ: ВИБИРАЄТЕ ОДНУ КНИЖКУ ЯКА Є У ВАС
ОПРАЦЮВАТИ ПАРАГРАФ 25  (КНИЖКА ПОМЕТУН, МАЛІЄНКО НОВА) ПУНКТ 1-2
ПАРАГРАФ 16 ПУНКТ 6,7,8 (КНИЖКА ГІСЕМ) ,  
параграф 17 книжка Подоляк )сама старіша), 

ВИПИСАТИ У ХРОНОЛОГІЧНУ ТАБЛИЦЮ ІЗ ВКАЗАНИХ ВИЩЕ КНИЖОК І ПАРАГРАФІВ ДАТИ,  В  ЗОШИТ ПРАВИТЕЛІВ КОЖНОЇ ДЕРЖАВИ, ТА ВСІ ВИДІЛЕНІ ТЕРМІНИ.

2. Завдання: скласти таблицю "Кревська унія"

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ТАБЛИЦІ
_________________________________________________________________

УРОК ЗА 22 КВІТНЯ 2020 РОКУТЕМА: УГОРСЬКЕ КОРОЛІВСТВО ЗА ІШТВАНАІ. ЯН ГУС. ГУСИТСЬКІ ВІЙНИ У ЧЕХІЇ. ПРАКТИЧНА РОБОТА


1. ЗАВДАННЯ:ОПРЦЮВАТИ ПАРАГРАФ 25 ПУНКТ 3 СТ.176-180 (КНИЖКА ПОМЕТУН, МАЛІЄНКО НОВА), ПАРАГРАФ 16 ПУНКТ 3,4,5 (КНИЖКА ГІСЕМ),параграф 17 книжка Подоляк )сама старіша), ВИПИСАТИ ДАТИ У ХРОНОЛОГІЧНУ ТАБЛИЦЮ, КОРОЛІВ У ЗОШИТ.
2. Завдання: Скласти таблицю "Гуситські війни"

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ТАБЛИЦІ
https://school-zno.com.ua/vsesvitnja-istorija/197-slovjany-ta-susidy/836-gusitskij-ruh.html

https://history.vn.ua/book/zarubzno/167.html

____________________________________________________________
Урок за 29.04.2020 року

Тема: Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського 14-на початку 16 ст.

Завдання: 

1. Опрацювати параграф 26 у підручнику авторів Пометун, Малієнко,параграф 18,19 автор Подаляк, параграф 17 автор Гісем

2. Виписати дати у хронологічну таблицю
3. Зверни увагу! Запам’ятай! І запиши у зошит виділене червоним!
Володимиро-Суздальське князівство
• Торговельний шлях по Волзі на Схід; родючі землі; віддаленість від степів (кочовиків); природний захист від вторгнень — ліси; фіно-угорські племена, які були асимільовані слов’янами; межиріччя Волги та Оки; Ростов, Суздаль, Володимир.
• Юрій Долгорукий (1125—1157 рр.): перша згадка про Москву (1147 р.); перетворив Москву на фортецю; кілька походів на Київ.
• Андрій Боголюбський (1157—1174 рр.): переніс столицю до міста Володимира; воював із волзькими болгарами; здійснив похід на Новгород, але був розбитий; узяв штурмом Київ (1169 р.); боровся з боярами, але був убитий у результаті заколоту; прийняв титул «князь всієї Русі».
• Всеволод Велике Гніздо (1176—1212 рр.): мав багато синів та онуків; спирався на служилих людей та городян; мав вплив на інші князівства. Після смерті Всеволода князівство було поділено на уділи між синами та онуками.
Боротьба за Прибалтику
Колонізація Прибалтики
Заснування міста Юр’єв (Дерпт)
1240 р. —
поразка 
шведів на 
Неві від новгородського війська на чолі з князем 
Олександром, 
за що його назвали Невським
Наступ німецьких рицарів, захоплення Пскова
1242 р. — розгром німецьких рицарів у битві на Чудському озеріhttps://history.vn.ua/pidruchniki/gisem-2015-vs-7-class/gisem-2015-vs-7-class.files/image154.jpg


Розвиток Московської держави
Об’єднання земель навколо Москви 
● Зручне географічне розташування: важливі торговельні шляхи та захищеність від набігів кочовиків.
● Особисті якості московських князів, які не зупинялися ні перед чим задля досягнення поставленої мети.
● Швидке зростання кількості населення за рахунок переселення з розорених монголами районів.
● Встановлення московськими князями союзу з Ордою.
● Вдала господарська політика князів, що забезпечила швидкий економічний розвиток земель.
● Перехід на службу до московських князів бояр і дворян із різних куточків колишньої Київської Русі.
● Чітко визначена система престолонаступництва.
● Перетворення Москви на духовний центр після перенесення до неї резиденції митрополита.
Князь, роки правління
Діяльність
Юрій 
Данилович (1303—1324 рр.)
Збільшення земель (Можайськ, Переяслав-Залеський); отримання ярлика на Володимирське князівство
Іван І 
Калита (1325—1340 рр.)
Приєднання нових земель, збільшення багатств князівства, переїзд митрополита Київського та всієї Русі до Москви
Дмитро 
Іванович (Донський) — (1359—1389 рр.
)Василій ІІ
(1425—1462) 
Послаблення Золотої Орди (1374 р.), припинення виплати данини Московським князівством; 1378 р. — розгром карального загону Бегіча (битва на р. Божі); 1380 р. — Куликовська битва — перемога об’єднаних руських військ на чолі з Дмитром Донським над монгольськими військами темника Мамая; 1382 р. — похід хана Тохтамиша — спалення Москви
 продовжив політику зміцнення Москви як центру Північно-Східної Русі. Усі, хто зазіхав на його владу, підлягали знищенню
Іван III 
(1462—
1505 рр.)
Шлюб із племінницею останнього візантійського імператора — Софією Палеолог; 1476 р. — приєднання Новгородських земель, відмова сплачувати данину Орді; 1480 р. — похід хана Ахмеда на Москву — «стояння на Угрі» — падіння золотоординського ярма; 1485 р. — приєднання Тверського князівства; московський князь стає Великим князем всієї Русі; 1497 р. — створення Судебника Івана III — збірника законів Московської держави. Було встановлено Юріїв день (26 листопада), за тиждень до якого і тиждень після якого селянинові дозволялося переходити до нового господаря. Крім того, Іван ІІІ започаткував створення центральних урядових установ — приказів, що відповідали за певні галузі управління державою.


Новгородська боярська республіка — держава в Північно-Східній Русі, вищою владою якої вважалося загальноміське віче — загальноміські збори всіх дорослих чоловіків. Віче розглядало питання війни та миру, обирало посадових осіб, зокрема й князя, розподіляло повинності. Влада князя була обмежена: йому заборонялося володіти землями на новгородських територіях, призначати посадових осіб, судити новгородців.
• Новгородська земля — північно-західні кордони Київської Русі, між Ільменським і Чудським озерами.
• Місто Новгород розташовувалося на річці Волхов.
• Основні заняття населення — ремесло (ковальство, ювелірна справа, ткацтво), промисли (бортництво, хутра, віск), торгівля (через Балтику — із Європою, через Волгу — зі Сходом, через Дніпро — із Візантією).
• Торговельний шлях «із варягів у греки».
• Боярсько-купецька республіка. Основна влада належала знатним боярським родинам.
• Управління Новгородом здійснювало віче (збори дорослих чоловіків-новгородців): обирали посадника і тисяцького; оголошували війну; запрошували князя; ухвалювали закони; ухвалювали або відкидали рішення ради; впроваджували податки; обирали архієпископа.
Повноваження вищих посадових осіб Новгородської республіки
Посадник
Тисяцький
Архієпископ
Управляв усіма новгородськими землями.
Керував міським населенням.
● Зберігав скарбницю.
● Вів переговори з іншими державами
● Очолював торговельний суд
● Очолював «Раду панів».
● Очолював новгородський суд.
● Збирав податки.
● Наглядав за торговельними
● Призначав і звільняв посадових осіб.
● Командував міським ополченням.
мірами.
● Виступав із князем на чолі війська.

● Керував зовнішньою політикою.
● Наглядав за діяльністю князя.

● Очолював церковний суд.


● Контролював ведення Новгородського літопису.


● Мав служилих людей і власний полк
• Вулиці міста вкривали дерев’яним настилом; діяли водогін і каналізація.
• З’являються кам’яні споруди, але поширеним залишалося дерев’яне будівництво.
• Більшість населення була письменною — знайдено багато «берестяних грам

____________________________________________________________________

Урок за 06.05.2020 року

Тема: Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. 

1.Опрацювати параграф 28 у підручнику авторів Пометун, Малієнко, параграф 20 автор Подаляк, параграф 18 автор Гісем
2. Виписати дати у хронологічну таблицю
3. Написати реферат на тему:"Культура Османської імперії" 7 сторінок
_________________________________________________________________
Урок за 13.05.2020 року

Тема: Практична робота: позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чехського королівства, Османської імперії, Золотої орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів. (Виконуємо роботу на ст.9,10,11)

____________________________________________________________________

Урок за 20.05.2020 року

Тема: Узагальнення. Тематичне оцінювання з розділу "Країни Центральної та Східної Європи в 10-15 ст"

І варіант

І рівень. Виберіть правильну відповідь
1.Кревську унію між собою уклали…
а) Польща і Литва; б) Угорщина і Чехія;  в) Польща і Чехія;   г) Угорщина  і Польща.
2.У Грюнвальдській битві польсько-литовське військо завдало поразки….......
а) німецькому імператору;  б) монгольській орді; в) Тевтонському ордену; г) гуситам.
3. Під яким роком датується перша згадка про Москву?  
а) 1147р.;   б) 1185р.;    в) 1187р.;    г) 1199р.
4. Боротьба чеського народу в І-й пол. ХV ст. проти католицької церкви і німецького засилля вилилася в так звані …...................................
а) гуситські війни;  б) альбігойські війни;  в) італійські війни;  г) балканські війни.
ІІ рівень. 1. Дайте визначення поняттям.
Гуситські війни – це…………………..……………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………................
Віче це…………………………………………………………………………………….
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
2. Доповніть речення.
1. Орган станового представництва  в Польщі мав назву………………………………
2. Хан, який організував спустошливі походи на Русь в 1237-1241 рр. називався ……………………………………………
3. Заповніть пропуски у тексті. 
1. У 1389 році відбулася битва на косовому полі, де сербське військо було розгромлене турецькою армією. Це……..століття, ……. половина, …..... чверть.
2. У 1380 році Дмитро Донський завдав поразки військам хана Мамая в Куликовській битві. Це …............. століття, ....................половина,  ............. чверть.
ІІІ рівень.Встановіть відповідність: «історична постать – подія».
1)    Олександр Невський
а)у 1402-1403 рр. та  1409-1410 рр. був ректором Празького університету.
2) Ян Гус
б) переміг шведів у Невській битві 1240 року
3) Іван ІІІ
в) з 1325 р. – великий князь московський, а з 1362 р. і володимирський, син Івана ІІ.
4) Дмитро Донський
г) у1440-1505 рр. був великим московським князем (з 1462 р.)
ІV рівень.Дайте стислу відповідь на запитання.
В чому полягали передумови та основні причини Гуситських війн у Чехії?.
....................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….......................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
______________________________________________________ 

Урок за 27.05. 2020 року

Тема: Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації. Делійський султанат. Японія. Практична робота. Узагальнення.

1. Опрацювати параграф 29,30 автор Пометун, Малієнко
параграф 21,22 автор Подаляк, паранграф 19,20 автор Гісем

2. Опишіть одну із пам"яток культури Індії, або Китаю, або Японії.




2 коментарі: